Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Iherb og tapping av konto (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52769)

kamp 01-08-12 21:35

Iherb og tapping av konto

Fikk nettopp en melding fra ei som hadde handlet på iherb i går og i dag var kontoen tappet for penger (tatt ut i USA).

Her noen opplevd lignende med iherb i det siste?

Er godt mulig det kan være andre årsaker men tenkte å spørre..

Bønna200 01-08-12 21:48

Sv: Iherb og tapping av konto

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kamp (Innlegg 1370663)
Fikk nettopp en melding fra ei som hadde handlet på iherb i går og i dag var kontoen tappet for penger (tatt ut i USA).

Her noen opplevd lignende med iherb i det siste?

Er godt mulig det kan være andre årsaker men tenkte å spørre..

Jeg la inn flere bestillinger i går, men ikke merket noe.

Lindemor 01-08-12 22:06

Jeg har også lagt inn flere bestillinger over de to siste dagene og har heller ikke merket noe.

Kula 02-08-12 09:25

Bruk kredittkort!

-

aatinka 02-08-12 09:50

Enig med Kula her, bruk et rent kredittkort ved handling på nett. Kunne aldri tenke meg å bruke bankkortet mitt der nei...

Det finnes gebyrfri alternativ (Gebyrfri Visa f.eks.) som er HELT gebyrfri dersom man betaler innen forfall.

Supera 03-08-12 04:56

Skummelt. Iherb anså jeg som trygt... Er hun sikker på at det er iherb sin feil da? Eller har hun handlet andre steder også?

Gracella 03-08-12 10:51

Oisann, bør vel gå inn og sjekke - men kontoen er nok trygg, jeg bruker bare kredittkort når jeg handler på nettet.
Det samme burde gjelde når man drar på ferie; Ta med to kredittkort og ha det ene i reserve. Ikke betal noe med bankkortet!

Gracella 03-08-12 10:55

Hmm, ser at den lokale Rema 1000 driver med jevnlig tapping av kontoen min...

Gracella 03-08-12 10:56

Huffda, skulle egentlig skrive at jeg ikke er blitt forsøkt tappet eller at Iherb har sendt urettmessige krav i det siste.

Supera 03-08-12 18:47

Ingen ekstra tappinger på mitt kort i alle fall, phew!

Newstart 04-08-12 20:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aatinka (Innlegg 1370784)
Enig med Kula her, bruk et rent kredittkort ved handling på nett. Kunne aldri tenke meg å bruke bankkortet mitt der nei...

Det finnes gebyrfri alternativ (Gebyrfri Visa f.eks.) som er HELT gebyrfri dersom man betaler innen forfall.

Kredittkort? Sånn type cresco eller hva det heter? Sånn som luksus fellen klipper opp?:confused:

nellie 04-08-12 23:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Newstart (Innlegg 1371400)
Kredittkort? Sånn type cresco eller hva det heter? Sånn som luksus fellen klipper opp?:confused:

Ja, når folk lar være å betale, så lønner det seg å klippe opp.:p Men hvis man bruker dem til å betale på nett og overfører penger fra "brukskonto" eller "regningskonto" eller hva man måtte kalle det, til kredittkortet, med en gang eller ihvertfall ikke så lenge etterpå, er det ikke noe problem.

Sanney 05-08-12 14:48

hm, foretrekker å ikke ha mulighet til å bruke penger jeg ikke har. har ikke noen kreditt på visa'n min heller. banken spurte om jeg ville ha, jeg sa nei..

forøvrig så finnes det jo keylogger virus/trojaner, som snapper opp kortdetaljer selv om siden man er på er aldri så sikker..

Gracella 05-08-12 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1371516)
hm, foretrekker å ikke ha mulighet til å bruke penger jeg ikke har. har ikke noen kreditt på visa'n min heller. banken spurte om jeg ville ha, jeg sa nei..

forøvrig så finnes det jo keylogger virus/trojaner, som snapper opp kortdetaljer selv om siden man er på er aldri så sikker..

Men når man bruker kredittkort, så risikerer du ikke å få tappet kontoen din - noe som er veldig kjedelig.
Selv om jeg har to kredittkort, så bruker jeg jo ikke penger jeg ikke har. Jeg ser på kortene som en betalingsmulighet. Som i tillegg gir deg "svindelgaranti"

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.