![]() |
Iherb og tapping av konto
Fikk nettopp en melding fra ei som hadde handlet på iherb i går og i dag var kontoen tappet for penger (tatt ut i USA).
Her noen opplevd lignende med iherb i det siste? Er godt mulig det kan være andre årsaker men tenkte å spørre.. |
Sv: Iherb og tapping av konto
Sitat:
|
Jeg har også lagt inn flere bestillinger over de to siste dagene og har heller ikke merket noe.
|
Bruk kredittkort!
- |
Enig med Kula her, bruk et rent kredittkort ved handling på nett. Kunne aldri tenke meg å bruke bankkortet mitt der nei...
Det finnes gebyrfri alternativ (Gebyrfri Visa f.eks.) som er HELT gebyrfri dersom man betaler innen forfall. |
Skummelt. Iherb anså jeg som trygt... Er hun sikker på at det er iherb sin feil da? Eller har hun handlet andre steder også?
|
Oisann, bør vel gå inn og sjekke - men kontoen er nok trygg, jeg bruker bare kredittkort når jeg handler på nettet.
Det samme burde gjelde når man drar på ferie; Ta med to kredittkort og ha det ene i reserve. Ikke betal noe med bankkortet! |
Hmm, ser at den lokale Rema 1000 driver med jevnlig tapping av kontoen min...
|
Huffda, skulle egentlig skrive at jeg ikke er blitt forsøkt tappet eller at Iherb har sendt urettmessige krav i det siste.
|
Ingen ekstra tappinger på mitt kort i alle fall, phew!
|
Sitat:
Kredittkort? Sånn type cresco eller hva det heter? Sånn som luksus fellen klipper opp?:confused: |
Sitat:
|
hm, foretrekker å ikke ha mulighet til å bruke penger jeg ikke har. har ikke noen kreditt på visa'n min heller. banken spurte om jeg ville ha, jeg sa nei..
forøvrig så finnes det jo keylogger virus/trojaner, som snapper opp kortdetaljer selv om siden man er på er aldri så sikker.. |
Sitat:
Selv om jeg har to kredittkort, så bruker jeg jo ikke penger jeg ikke har. Jeg ser på kortene som en betalingsmulighet. Som i tillegg gir deg "svindelgaranti" |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11. |