![]() |
Spørsmål fra en nybegynner om utskeielser og dobesøk
begynte forsiktig 13/8 og er ned 3,5 kg siden det så noe riktig gjør jeg *s*
2 spørsmål 1. Hvor "skadelig" er det å skjeie ut og spise masse karbo EN dag. Betyr det at det da vil ta menge dager før man forbrenner fett igjen eller er man i gang neste dag? Gjerne et enkelt svar og ikke en utredning *s* 2. Avføring, beklager Etter lavkarbo så er jeg på do minst 3 ganger per dag. Er det naturlig? Mot en dag før. Ellers føles dette topp , jeg har trua og skal ned 17 kg til neste sommer |
Sv: fra en nybegynner om utskeielser og DO-besøk
Sitat:
|
Min erfaring er at utskeielser er lik magemerter, tarmgass og slapphet. Så jeg forsøker å unngå utskeielser. Ikke for å være veldig flink, men simpelthen fordi det gjør meg dårlig...
|
Sitat:
Men blir man syk av for mye godteri, ja så er det vel ikke til å unngå at man holder seg unna. Vondt i kroppen er ikke behagelig for noen. Slapp blir jeg ikke, snarere tvert imot, jeg får et energihopp og får mest lyst tilå gjøre noe aktivt, trene eller no slikt. Sikkert veldig individuelt det der. |
Sv: Spørsmål fra en nybegynner om utskeielser og dobesøk
Sitat:
Tar det lang tid å være tilbake i ketose igjen? Både ja og nei, jeg bruker 1 dag på det, andre bruker mange dager. Kanskje jeg er heldig, vet ikke, men du bør sjekke ut selv. kjøp ketosesticks så måler du bare. 2. Alt er vel normalt, jeg har vært 3 ganger daglig og bare 1 gang daglig. Også opplevd ingen ganger. Vi er forskjellige, vanskelig å si hva som er normalt. Jeg er normalt 1-2 ganger nå for tiden. |
For meg så funker det ikke å ha en karbodag i uken. Da blir jeg bare stående på samme vekt, går verken opp eller ned.
|
Sitat:
|
Sitat:
Så nå er jeg på streng lavkarbo uten planlagte utskeielser :) |
Takk for mange gode svar
Jeg snakker om utskeielser som alkohol først og fremst. Mulig jeg har vært heldig men mine utskeileser med Lite-øl (1 g per 100 ml) og litt vin/sprit har ikke stoppet min reduksjon. Utskeiesen er gjerne Lørdag og består i bare alkohol. Vi liker å kose oss med øl/vin på Campingen og jeg klarer IKKE slanke meg i 9 mnd uten min lille utskeielse. Min kropp har vel svart, det går bra! Det dreier seg ikke om fyll men en 3-4 bokser øl og et galss vin PS ! Aas Lite-øl er veldig veldig godt |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08. |