![]() |
Lavkarbokake på kafé?
Hei!
Har kafé- og restaurantfronten begynt å tilby lavkarbomat? Er jo stort fokus på dette nå og mange går på slike dietter.. men ofte byr det på noen utfordringer når man skal spise ute. Finnes jo all verdens gode retter og kaker som er innenfor lavkarbokosthold.. Men selges dette? Tips om kafeer i Oslo mottas med takk! |
Sv: Lavkarbokake på kafé?
Hexebergs har åpnet lavkarbokafe i Oslo. Google . .
|
Tidligare hadde iallefall cafe Opus lavkarbomeny :) Men når eg leita på menyen no kunne eg ikkje finne noke.....
|
Low Carb and Coffee i Oslo! :)
|
Jippi! Skal testes ut når jeg skal dit om 2 uker
|
Man finner jo alltids salater og slikt på kafe, men de er ofte skuffende på kafe synes jeg.. og til kaffe er det jo godt med noe søtt :-)
|
Personlig synes jeg egentlig en god kopp kaffe holder lenge. Skulle dog behovet komme, så har stamkafeen min sånne 10-grams mørke sjokolader.
|
Sitat:
|
Kake vet jeg ikke. Men inntok ihvertfall just en deilig kyllingmiddag på cafe opus.
Ikke alle opusene tilbyr alt, men har sendt en mai og bedt om en oversikt. Kyllingfilet med bacon, blomkålpure og brokkoli er ihvertfall snadder når man er på farten. :) |
Flott om vi kan samle info om lavkarbotilbud på kafe - både søtt og salt. Et godt lunsjalternativ er jo supert!
|
Da har jeg fått svar på mail fra Opus.
De opplyser at de nå har hatt kursing for alle restaurantene sine ang. lavkarbo og at alle restaurantene fremover nå skal tilby lavkarbo retter. De innførte de tidligere i år, men det har vært lite pågang og menyene har derfor gått i "glemmboken" noen steder. Men de satser videre, så er det opp til lavkarbofolk og bestille rettene, ellers forsvinner de sikkert. :( Ellers hadde jeg også en god opplevelse på Fridays forrige uke, hvor jeg bestilte steak uten potetmos, men med brokkoli, og fikk en haug med brokkolit samt at den var veldig god. God service der også ang. lavkarbo. :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20. |