![]() |
Kjøttdeig utgått på dato
Jeg har to pakker svinekjøttdeig i kjøleskapet som gikk ut på dato 10/10. Tenkte jeg skulle åpne og lukte, og steke det opp og fryse ned, om det ikke lukter av det.
Er det trygt å gjøre? Mye jeg spiser etter utgått-dato, men er litt skeptisk til kjøtt... |
Sv: Kjøttdeig utgått på dato.
Lukter det normalt, bruk det :)
Viss ikke kast det. |
Sitat:
Lag kjøttboller og suppe eller noe sånt. :) |
Ikke noe problem. Kjør på!
|
Re: Kjøttdeig utgått på dato
Jeg syns svinekjøtt som er rått ikke lukter godt uansett hvor "nytt" det er.
Stek det opp. Lukt og hvis det lukter godt, smak. Smaker det godt, kjør i vei. Du vil mislike smaken somregel lenge før det er direkte skadelig å få i seg litt. Det samme gjelder for de fleste i kjøttgruppen. Men for all del stek det godt! Du ønsker ikke å spise halvstekt kjøttdeig som er "litt dårlig"! |
Sv: Kjøttdeig utgått på dato
Kjære vene... To dager over?! Da skulle du bodd her! :p
Ikke noe farlig. Med mindre du har et dårlig kjøleskap, da... :o |
Sv: Kjøttdeig utgått på dato
Så bra jeg skrev denne tråden, for nå hadde jeg helt glemt dette igjen!:D
Takk for svar, nå har jeg luktet og stekt og smakt, og det kjennes helt greit ut. Usaltet, ukrydret svinekjøttdeig smaker vel ikke så veldig godt, egentlig? Nå skal jeg fryse det og ta opp til taco eller noe sånt en dag.:) |
Re: Sv: Kjøttdeig utgått på dato
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Kjøttdeig utgått på dato
Sitat:
Tviler på at det er farlig å spise kjøttdeigen! Her pleier vi å kjøpe kjøttdeiger som går ut på dato den dagen, siden de som regel er billigere, og slenger det enten i fryseren eller i kjøleskapet for å bruke i kommende dager. Så lenge du steker det regner jeg med at det går bra. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:39. |