![]() |
Skeier dere ut innimellom?
har sååååå lyst på sjokolade. har holdt meg slavisk i snart 4 uker nå, ødelegger jeg mye nå med å ta en sjokolade. har gått ned til sammen 7 kg nå. kan vel ikke gå opp all verden om jeg bare spiiiiser en sjokolade ???
|
Sv: Skeier dere ut innimellom?
Hei. Spiser selv mørk sjokolade, tror ikke en liten knekk kan skade:) Så lenge du holder deg til mørk og ikke lys sjokoalde. Helst 70% - 89% kakao:p
|
Jeg tar meg gjerne en god bit mørk sjokolade lørdagskveldene. Kaller ikke det å skeie ut.
For meg er det å skeie ut mer ukontrollert spising av ting man ikke skal spise. :) ( og da kan kiloene fort komme på) |
Spørs hvilken sjokolade?:)
|
I perioder kan det bli en rute 86% sjokolade om dagen.. Men ellers tar jeg meg kosefrokoster som cottage cheese med krem og bringebær(150g cc, 1/2dl fløte, 50g bær), eller smoothie av 2 egg, 1-2dl kokosmelk og 50g bringebær.
Noen ganger lager jeg til meg snackbokser, en boks hver dag med 5g 86% sjokolade og 20g mandler. Prøver å unngå dette, men klarer jeg ikke, så er det bedre med 100g 86%sjokolade fordelt på 2 uker enn å sprekke på en plate melksjokolade. |
takk for svar :) jeg klarte og ikke sprekke. har nå gått ned 7 kg men da skal jeg unne meg en liten mørk sjokoladebit den dagen den 10 kg er borte :) :)
|
Jeg spiser quest nutrition bar. Den har lav GI og kan spises med god samvittighet, uten maltitol og maltodextrin. Jeg liker godt den med chocolate brownie smak. Man får luft i magen av den, så man bør ikke gå helt amok. Finnes på iherb.com. Det er viktig å spise litt slike gode saker ofte så man ikke sprekker og skeier ut veldig på "dårlig samvittighets-greier". Nå kommer det kanskje snart sjokolader med stevia og sukrin i helsekostforretninger siden det har kommet på funksjonell mat. Sunnere sjokolade kan man ikke få til. Man kan i mellomtiden lage dette selv ved å smelte om usøtet ghirardelli fra iherb og tilsette sukrin og stevia selv. Jeg har gjort det med hell og tilsatt 30 g proteinpulver + 0,5 dl soyamelk og litt vann (ca 0,4 dl) pr sjokoladeplate i tillegg for å gjøre den mildere i smaken. Chocolite peanut buttercup fra iherb er det også ok søtningsstoffer i men er for søt etter min smak.
|
Jeg har lagt inn to planlagte sprekker fremover. Køben tur neste helg og bryllupet vårt i april:) Jeg har gått på ketolyse før, og vet at det ikke ødelegger for meg. MEN, det kan være helt annerledes for andre...
|
Sitat:
Man kan ikke spise lavkarbo og fortsette å si ja takk til kake hver gang det er anledning til det for å passe inn. Man bør stå ved sitt valg av kosthold, der fett og ikke karbohydrater er energikilden. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg mener at man får gjøre det som er best for en selv... Føler man at man takler en sprekk i blant, så gjør det ingen verdes ting, men stopper alt opp og litt til, så ville jeg kanskje holdt meg unna;) Men uansett, så går det jo bare ut over en selv..
|
Hvis man har en planlagt sprekk og spiser ting man ikke vil, så bør man kanskje planlegge litt bedre? Det er jo vi som bestemmer hva vi skal innta.. Klarer man ikke styre seg så lar man være.
|
Skeie ut? Jeg må innrømme at jeg har ikke erfart det. Jeg spiser det jeg har lyst på og det har aldri vært noe som var feil....
HVIS jeg skulle skeie ut en gang måtte det kanskje være i form av likøren Tia Maria :sikle:. Jeg spiser lavkarbo og det er faktisk ikke noe som frister fra "den andre verden". Og lavkarbo er jo karber opptil 150 karber så jeg tillater meg kanskje mer enn strikse karboinntakere? |
Skeiet nettopp ut med en skål iskrem, dog laget på lavkarbovis. Måtte jo teste den nye iskremmaskinen;-) Isen ble deilig den, så dette er nok noe jeg kommer til å skeie ut med flere ganger....
|
Har fått skikkelig dilla på hjemmelaget musli med blåbær og tyrkisk yoghurt + sukrin. Har spist det daglig og ofte til frokost og kvelds.
Det er så godt!!! :sikle: Men jeg har ikke vært helt grei i magen siden jeg tok dette inn i kostholdet mitt...hva er det jeg reagerer på? Vanligvis er jo magen kjempe medgjørlig og stabil på lavkarbo:confused: Tror jeg må prøve med cc i stedet for tyrkisk, for å få ned kh litt:rolleyes: |
Sitat:
|
Mørk sjokolade til ettermiddagskaffen, men bare et par ruter :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Som du ser så quoter jeg Yrla.:) Og jeg sier vel ikke at man ikke skal skeie ut. Sier at om man klarer å skeie ut så gjør man det og at hvis man IKKE klarer det uten å ta helt av, så bør man la det være. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14. |