![]() |
Quest Nutrition bar fra iHerb, noen som har prøvd de?
Atkinsbarer funker ikke for meg, får vondt i magen av maltitolen, pluss at jeg har fått med meg at maltitol er litt fy-fy..
Fant disse på iHerb, de ser jo greie ut eller? Det er ikke sånn at jeg skal spise sånne hver dag (laaangt der i fra), men synes det hadde vært greit å hatt en sånn liggende i veska skulle det bli helt krise ;) Link til en av barene: http://www.iherb.com/Quest-Nutrition...0-g-Each/40777 |
Sv: Quest Nutrition bar fra iHerb, noen som har prøvd de?
Dersom du reagerer på maltiol så hadde ikke jeg stolt på den isomalt-oligo-etterllerannet heller... Tipper det er veldig i nærheten av FOS og sukkeralkoholer og der er det gjerne sånn at dersom man reagerer på en av dem så reagerer man også ofte på de andre.
I veska kan du ha tørket kjøtt eller nøtter/frø. :) De smaker nok ikke så fristende, men fungerer helt fint når man er skrubbsulten. |
Jeg har brukt disse en del (men bare de som inneholder stevia og sukrin), og synes de fungerer fint som nødmåltid. Isomalt-tingen er såvidt jeg forstår probiotisk fiber, men her er jeg ingen ekspert. Jeg får i hvert fall ingen maltitol-lignende reaksjoner på dem, hverken i form av magetrøbbel eller søtsug.
|
jeg har alltid noen av de liggende hjemme, og de er kjempegode, men hold deg til de som innholder stevia og sukrin
|
J88 (eller andre): Hvilke smaker best?
Og er de slik som sitter fast i tennene? :o |
Jeg liker best den med jordbær, deretter den med kanel og den med sitron. Sitter fast og sitter fast :p - de er seige å spise, men sitter ikke fast etterpå.
|
Jeg syns sitron og banana nut muffin er de beste. Litt seige å spise, men syns ikke de setter seg fast i tenna
|
ja jeg spiser masse av disse, chocolate brownie er min favoritt. fibrene brukes av bakterier i tarmen og omdannes til fettsyrer som så opptaes i kroppen fra tykktarmen. Blir ikke mye mett av disse men de er gode.
|
Er det noen som har bestilt fra hjemmesiden til Quest og vet hvordan de er på levering og frakt priser?
|
Det lønner seg å bestille fra iHerb. De har alle smakene.. Frakta på QN ligger rundt 24 dollar.
|
magen min er ikke glad i disse. Det er stort sett proteinpulver (magen liker ikke det) og de teite fiberne som liksom er bra. De er ikke bra. De forer ikke bare de gode bakteriene. Jeg slutta med disse barene og er glad for det. Ble hekta på noe godt som ikke mettet, så jeg spiste faktisk mer den tiden jeg spiste de der. Så det er ikke slankemat. Nå tar jeg 14 g av den mørke tagatosesjokoladen isteden som slutt-del av et måltid. Det fører ikke til mer spising som de teite barene. Nei, barer lager jeg selv så jeg slipper maltitol og oppløselige fibre.
|
Jeg tar meg en Quest i ny og ne og stortrives med det!:)
|
Jeg spiser quest barer flere ganger i uka, og trives med det. Jeg syns de er mettende, og har ikke merket noe på magen av å spise disse, og jeg reagerer på veldig mye.
|
Jeg kan ikke ha dem i hus, for jeg syns de er altfor gode. :p
|
Oppbevarer dem i bilen.;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nei, Charliiie bestilte fra Questnutrition sin egen side.. Der er frakta 27 dollar.
Jeg bestilte min første pakke derfra, pga den pakken med nesten alle smakene i. For å finne ut hvem som smakte all right. :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Skjønner. bra. Jeg liker best Brownie og karamell-sjokolade.
|
Jeg synes den med eple og den med kokos er best. Brukte de på 16dagers fjelltur i sommer.
|
Hvordan er det med karbohydratene i Questbarene?
I denne feks http://www.iherb.com/Quest-Nutrition...0-g-Each/50798 står det 3 aktive karbs. med 21 g karbohydrater og 17 g fiber. Betyr det at man bare taller 3 karbohydrater? |
Jeg har flere questbarene og bruker dem istedenfor atkinsbarer! De er ikke like gode da, men de funker :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50. |