![]() |
Nå kommer Splenda...
Sjekk denne artikkelen i Aftenposten : http://www.aftenposten.no/helse/article1051934.ece
|
Splenda
Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte...
Heia Stevia! :D |
Har brukt Splenda ganske lenge jeg.....sånn ca 2 år. Broren min har tatt med fra USA, niesene mine fra har tatt med fra England og jeg selv har kjøpt i England. Jeg er veldig fornøyd. Mye bedre enn Natreen - og ingen bismak...... :snill:
|
Jeg har også konvertert helt til Splenda (fra aspertam). Kjøper når jeg er i England og har kjøpt fra Atkins også, men det skal bli deilig å kunne kjøpe det i butikken her hjemme :ja:
|
Søtstoff
Jeg vet ikke helt om det er noen helsemessig fordel ved å bytte fra det ene til det andre søtstoffet. Ja, Splenda smaker bedre og tåler varme... men det er fortsatt et kunstig søtningsstoff som er laget ved bruk av klor. Fordeler for en low-carber, men ikke helsemessig. Det ultimate er jo egentlig å ikke bruke søtt i det hele tatt.
|
Sitat:
Men.. er raffinert sukker "renere" og mere naturlig enn Splenda? Sånn fra helsemessig standpunkt.. hva er sunnest? Jeg liker ikk ehelt disse klor-greiene.. |
Sitat:
Det er da forskjell på å barbere seg å skjære hue av seg. Vi må ikke bli helt hysteriske heller. |
Søtstoff
Sitat:
|
Sorry
Sitat:
|
Der var du heldig. Nå satt jeg akkurat og fyrte av noen velvalgte ord til deg, du som er i Trondheim og må spesifisere at du ikke er trønder.
|
Hehe
Sitat:
Her er en liten (ensidig) "diskusjon" av temaet... "Sucralose Splenda, also known as sucralose, is an artificial sweetener, which is a chlorinated sucrose derivative. Facts about this artificial chemical are as follows: Pre-Approval Research Pre-approval research showed that sucralose caused shrunken thymus glands (up to 40% shrinkage) and enlarged liver and kidneys. Recent Research A possible problem with caecal enlargement and renal mineralization has been seen in post approval animal research. Sucralose Breaks Down Despite the manufacturer's mis-statements, sucralose does break down into small amounts of 1,6-dichlorofructose, a chemical which has not been adequtely tested in humans. More importantly, sucralose must break down in the digestive system. If it didn't break down and react at all (as the manufacturer claims), it would not chemically-react on the tongue to provide a sweet taste. The truth is that sucralose does break down to some extent in the digestive system. Independent, Long-Term Human Research None. Manufacturer's "100's of studies" (some of which show hazards) were clearly inadequate and do not demonstrate safety in long-term use. Chlorinated Pesticides The manufacturer claims that the chlorine added to sucralose is similar to the chlorine atom in the salt (NaCl) molecule. That is not the case. Sucralose may be more like ingesting tiny amounts of chlorinated pesticides, but we will never know without long-term, independent human research. Conclusion While it is unlikely that sucralose is as toxic as the poisoning people are experiencing from Monsanato's aspartame, it is clear from the hazards seen in pre-approval research and from its chemical structure that years or decades of use may contribute to serious chronic immunological or neurological disorders. It is very important that people who have any interest in their health stay aware from the highly toxic sweetener aspartame and other questionable sweeteners such as sucralose (Splenda), and acesulfame-k (Sunette, Sweet & Safe, Sweet One). Please see the extensive resources for sweeteners on the Healthier Sweetener Resource List. http://www.holisticmed.com/sweet/" ...men ja, jeg vil helst ikke identifisere meg med hverken byen her eller innbyggerne. :D (Jeg er her ikke av fri vilje nemlig) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25. |