![]() |
Pofiber og fiberfin
Hei :)
For en stund tilbake kjøpte jeg disse to produktene; Pofiber og fiberfin. Disser har stått uåpnet ganske lenge nå, men jeg har ikke funnet så mange oppskrifter der disse produktene blir nevnt. Kan noen fortelle meg hva jeg kan bruke dette til? Noen forslag til oppskrifter? Ps. Vet ikke om dette er det rette forumplassen å legge dette innlegget på. |
Sv: Pofiber og fiberfin
|
Sitat:
Dette er oppskriften: 5 medelstora ägg 1½-2 dl Pofiber (finns på glutenhyllan) 2 msk fiberhusk (detsamma som ovan) - Hva står msk for? ½ tsk salt 1½ tsk bakpulver ½ dl krossade linfrö 2 msk vispgrädde - Hva er dette? Ellers så denne oppskriften veldig god ut :) Takk for tips :) |
Sitat:
Grädde er fløte. Tror vispgrädde er noe ala kremfløte. |
Sitat:
vispgrädde = kremfløte Disse rundstykkene er gode og inneholder pofiber. Selv bruker jeg oftest pofiber som lett panering/"brøding" på fiskekaker og sånt - fungerer fint, og er billig. :p |
Jeg pleier å bytte ut en del av kruskakli med profiler i knekkebrød og brød, fungerer veldig bra.
|
Jeg tilsetter et par ss fiberfin i pannekakerøra og brøddeigen og andre baketing. Funker fint.
|
Sitat:
|
Det er mange oppskrifter på funksjonellmat.no :ja:
|
Jeg bruker pofiber til porsjonspizza. Er kjempeenkel å lage.
Også til det som kanskje må være yndlingsbrødet mitt av Nannah. Fiberfin har jeg lite erfaring med, men vet det er hyppig brukt i Hexebergs frokostbok. |
Sitat:
Og det brødet så jo kjempegodt ut :) Må nesten prøve den en dag :) Takk for tips :D |
Sitat:
I den varianten ble bakepro brukt istedenfor, som man kan få køpt på helsekost. Bakemiks kan man finne på Meny. ....Nå kom jeg plutselig på at jeg forleden lagde denne pizzabunnen uten noen av delene, men brukte liiiitt kikertmel, men det tror jeg faktisk var helt unødvendig. Konklusjon: prøv uten. Jeg tror det går bra :p |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07. |