![]() |
javelja !
En visktenpaleig unsdelrøkese gjort ved et untivseriet i Enlgnad har vist at desrom de to føsrte- og to siste botsvkeane i alle oredne i en tekst er riktig plessart, spllier det liten rolle hvkilen reføkkelge de øvirge boskvetane i oredne kommer. Tektsen er fullt lebsar selv om de andre bokeastvne kommer huilbtertlulter! Dette er fordi vi ikke leser hver eneklt botksav, men ser bidlet av ordet som hehleet.
|
Nå skulle jeg nesten til å spørre hva du hadde drukket så mye ordleif du hadde :D Før jeg klikket meg inn og leste..fniZ..
Morsom den der.. |
Trøster meg ofte med denne undersøkelsen jeg :snill:
Det er jo slik vi fungerer :ja: |
synes den var mye vanskeligere å lese på norsk enn engelsk:cool:
Aoccdrnig to rscheearch Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a total mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. |
Sitat:
|
Stemmer tydeligvis det der. "Itte no problem" med å lese det.:)
|
hm, så rart!
Hadde ingen problemer med å lese hverken eng. eller no. Det var jo nesten som å lese vanlig tekst! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33. |