![]() |
"Sukkerfritt" syltetøy
Ser mange unner seg det de kaller sukkerfritt syltetøy. Lurer bare på om det er den fra Nora, søtet med isomalt og sukralose? Jeg trodde sukralose ikke var bra mtp blodsukkeret? :confused:
|
Sv: "Sukkerfritt" syltetøy
Sitat:
|
Jeg har større problemer med isomalt enn sucralose. Siden syltetøy gjerne nytes kaldt så kunne de jo brukt gelatin for å bulke med istedenfor karbohydrater.
Selv så liker jeg å lage syltetøyet selv. Det er bare å vente på bærsesongen :) |
Sitat:
Ohhh ja, gleder meg til jordbærene kommer. Rørte jordbær med sukrin og stevia som jeg fryser ned i porsjoner. Smak av sommer hele vinteren :) Har prøvd et par av syltetøyene som er i salg, for min del er de alt for søte og klissete. Er heller ikke så glad i kokte bær så jeg lager heller selv. |
Sitat:
|
Sitat:
|
I den grad jeg bruker syltetøy, har jeg valgt å bruke den som heter "Uten tilsatt sukker". Dette inneholder såpass lite karbo at det er akseptabelt for meg. Bruker det helst i yoghurt eller på CC lapper, lavkarbovafler etc. Langt fra dagligdags altså. Smaker godt gjør det også....
|
Sitat:
|
De har den i jordbær også.
|
Lerum har syltetøy uten tilsatt sukker med forskjellig frukt.
Men, hvordan lager dere rørte bær. Har liksom aldri fått det til... Selv om det skal være det enkleste på jord... |
Jeg bruker detta syltetøyet.
http://www.lerum.no/Portals/lerum/Le...r%20010512.jpg Det er søtet med isomalt og sukralose. |
Sitat:
Skal du lage masse og putte i fryseren er det greit med en større mikser / kjøkkenmaskin. Med bringebær og blåbær er det like greit å fryse bærene hele, tine det du trenger og lage det du skal spise i løpet av noen få dager. Jeg synes ikke frosne jordbær er noe godt så der ville jeg laget syltetøyet på før frysing. |
Det som nellie linket til bruker jeg. Men ikke ofte. Syns Nora sitt er aaaaaalt for søtt!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat: