![]() |
Sara Bernard sjokoladekrem?
Noen som har prøvd å lage denne? Når jeg søker på nett finner jeg utrolig mange ulike oppskrifter. Noen som vil dele sine erfaringer? Hvordan laget du og hvordan blei konsistens? Har planer om å ha den på en kaka til 17.mai
|
Sv: Sara Bernard sjokoladekrem?
Jeg synes denne kremen er knallgod på sjokoladekake, erstatning for smørkrem.
3dl fløte varmes opp til kokepunktet, knekk i 50g sjokolade. Avkjøles helt, gjerne over natta i kjøleskap( eller sett kjelen i kaldt vann i kummen og rør helt til den blir kald også litt i kjøleskap). Når den er helt kald pisker du den opp som om det var krem( noe det for så vidt er), det går fort. Til en stor rund kake som skal fylles med et lag og pyntes bruker jeg krem av 6dl fløte og 100g sjokolade. Hender jeg har litt ekstra søtning i. I dag laget jeg av 86%sjokolade, så da hadde jeg i 2ss sukrinmelis og noen dråper stevia. Kremen kan fint brukes i Sarah Bernard også. |
Sitat:
|
Takk for tipset, Imse! Hvordan blir denne kremen i konsistens? Som vanlig krem? Så at noen brukte smør oppi, eller eggeplomme. Men du bruker altså ingen av delene? Det er til en sjokoladekake jeg har tenkt denne kremen. For jeg huska at jeg spiste en sjokoladekake en gang for leeeenge sia og hun som bakte den sa at det var Sara Bernard sjokoladekrem, men jeg husker jo ikke selvsagt hvordan hun sa hun laget den....
|
Den blir ikke som vanlig krem, mere som smørkrem. Den er veldig god på sjokoladekake. Jeg skal lage en kake med den kremen i dag.
|
Gaaaah! At det går an! Kremen min skilt seg :( nå når jeg skulle piske den så blei den plutselig småklumpete og det blei bare tynt og litt tykt i to ulike farger. Hva i alle dager gjor jeg galt? Nå må jeg lage alt på nytt.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Går fint an å bruke kakesprøyte på denne kremen. Men det er superviktig at kremen er helt nedkjølt før du pisker den, ellers skiller den seg.
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01. |