![]() |
Elsker rabarbra!
Herlighet, hvor godt det var! Bakte en rabarbrapai med vaniljekrem idag og den blei bare dåp god! Halve paien gikk på høykant med en gang. Hele familien spiste med glede :) også er jo rabarbra skikkelig lavkarbo så fritt frem å nyte den :)
Noen flere som koser seg med rabarbra i disse tider? |
Sv: Elsker rabarbra!
Jeg har noen stilker jeg ikke helt har bestemt meg for hva jeg skal gjøre med. :p En gammel favoritt er å fryse rabarbra i småbiter og så lage hurtig-iskrem av det ved å mikse det sammen med et egg, litt søtning og en skvett fløte eller kokosmelk. Mm, frisk is!
|
Rabarbrasuppe! Nok et sted hvor flytende vaniljestevia tar bort 70% av søtningsbehovet.
|
Rabarbrasuppe/syltetøy med mynte. Nammenam :D
Lager en stor porsjon og fryser ned til vinteren, nytes kald med en klatt gresk yoghurt eller pisket krem :sikle: |
Sitat:
Har også en knallgod paioppskrift som slett ikke er lavkarbo, men nyplukket rabarbra har jeg bare noen uker i året, så det blåser jeg i!;) |
Sitat:
|
Sitat:
Er det noen som vet hvordan det ville funka å bytte ut melet med mandelmel? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg laget smuldrepai ved å blande ketolyse bakemix og smør og strø oppå. Ble bedre og sprøere enn med hvetemel.
|
Smuldrepaien blir aller best om du blander inn grovhakkede nøtter i smuldredeigen...fx valnøtter,mandel og pekan mmmm :sikle:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg lagde en rabarbrasmuldrepai i dag med kokosmel, mandelmelk og valnøtter. Ble stor suksess. :) Helt uten søtning, til og med.
|
Sitat:
Helt etter mitt hjerte :ja: |
Lagde min egen lille variant av rabarbragrøt igjen. (Hemmeligheten er jordbær :p ) Namnamnamnam!
http://img.photobucket.com/albums/v4...DSC_0094_1.jpg |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02. |