![]() |
Tyrkisk yoghurt med smak
Jeg er veldig gla i typiske tine yoghurt ala skogsbær/jordbær.
Lekt meg litt på kjøkkenet og for dere som ikke liker enkel tyrkisk yoghurt er dette helt supert; Det du trenger: Bær (det du ønsker) frossen. Stevia m. karamellsmak. (dråper) Tyrkisk yoghurt Sukrin/sukrin melis. Ta en neve bær, putt det i bollen og hiv i mikroen på sterk varn i 45 sek eller 1 min. Derretter tar du ut bollen og tar en spiseskje sukrin og moser det sammen. Hell på ca 7 spisesjeer med tyrkisk toghurt og derretter 7 dråper stevia m. karamell. Rør balndingen sammen! Om det skulle være for lunket er det å putte det 15 min i fryseboken. NAM NAM! |
Sv: Tyrkisk yoghurt med smak
Jeg tar tyrkisk yoghurt i en skål, har i ønsket antall dråper stevia med vanilje, en god neve blåbær (ikke frosne) og rører godt, det blir da en rosa yoghurt. :lol: Jeg digger også å ha i havregryn, finhakkede nøtter og annet godt. Mmmm....
|
Jeg bruker også sukrinmelis i Gresk yoghurt. Og bringebær eller limesaft eller eller. Veldig godt!:)
|
Det hørtes fristende ut. :smile:
Stevia med karamellsmak, hvor kan man få tak i det? |
Sitat:
|
Takk for tipset, tenkte kanskje det ikke ble solgt i Norge - men nå skal jeg jammen se etter det neste gang jeg er i helsebutikker. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
her har de mange spennende og veldig gode smaker. |
Sitat:
Kanskje jeg kan finne noe til å mikse meg en god kaffedrikk i tillegg! :) |
Er helt genialt. Pleier å varme litt fløte i en gryte og heller det i kaffien med stevia dråper. Er deilig å få den kaffelatte følelsen :-)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42. |