![]() |
Lage denne oppskriften lavkarbo? (Frityrstekt blomkål)
http://deep-fried.food.com/recipe/ca...7?ic1=obinsite
http://food.sndimg.com/img/recipes/2.../picxW4Nr8.jpg Deep fried cauliflower 1 cup flour 1 teaspoon baking powder 1/2 teaspoon salt 1/4 teaspoon pepper 1 egg 1/2 cup milk 1 teaspoon melted butter 1 cup chopped raw cauliflower 1 cup shredded cheese 1/2 cup finely chopped onion Jeg vet at det å frityrsteke ikke er lavkarbo.. men jeg tenkte mer å steke det i ovnen.. Hva kan jeg bytte ut mel og bakepulver med feks..?? dette ser veldig godt ut som snacks :P |
Sv: please lag denne oppskriften til lavkarbo
Baconcrisp er i alle fall fint til kyllingnuggets - se oppskrift hos Lena Beatrice
|
Sv: please lag denne oppskriften til lavkarbo
En annen inspirasjonskilde kan være løkringer som bruker soyamel (eventuelt kokosmel eller proteinpulver).
|
Sv: Lage denne oppskriften lavkarbo? (Frityrstekt blomkål)
Hvorfor er ikke frityrsteking lavkarbo? Kjøtt og grønnsaker stekt i masse fett kan vel ikke bli fullstendig feil?
|
Hun mener da vel at frityr"deigen" ikke er lavkarbo...
|
Sitat:
|
Så en sånn frityrsteketing som bare trengte ei spiseskje olje, en gang? Er den blitt helt borte?
|
Sitat:
|
Takk for svar! Jeg tenkte som det står over her at frityrsteking krever en olje med transfett for å få det ordentlig varmt og det er ikke gunstig på lavkarbo.. derfor tenkte jeg at det var lurt å kunne ta det i ovnen istedet for...
Men det går kanskje ann å bytte ut hvetemel med bacongull "mel" eller andre meltyper som soyamel, mandelmel osv.. bare litt usikker på hvordan jeg skal få blomkålen, osten og løken til å bli en "ball" som man ruller i "melblandingen"?? |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44. |