![]() |
Hva gjør saltstenger så grusomme på karbene?
I min latskap og lyst kjøpte jeg saltstenger i går, uten å lese på innholdsfortegnelsen. Spiste sikkert 100 gram og skjønte ikke i dag morges hvorfor magen var blitt så pløsete. Når jeg så leser på pakken ser jeg at det står 75 g karber pr 100 g. Og jeg hadde ikke så mye igjen i går kveld å gå på. :( Er det hvetemelet som gjør saltstenger så grusomme på lavkarbo?:confused:
|
Sv: Hva gjør saltstenger så grusomme på karbene?
Hvetemelet ja. Jeg er overrasket over at de ikke inneholder mer enn 75g!
|
Hvetemel har vel aldri vært akkurat anbefalt på lavkarbokost da.. Ikke rart det er mye karber, det er jo rent sukker.
|
Kan hende jeg har misforstått,me jeg tenker det er lov å kose seg en gangi blant, om man begrenser seg til en gang i blandt..... :)
Og skal ikke jeg ha lov å gå berserk i karber en gang i blandt så kommer jeg ikke til å holde ut, for jeg er et kakemonster,,,, Og min filosofi er at de gangene man sjeier ut så er man fartisk med på å ungå deprivasjon om man elers er sund og frisk........ Så heg spiser eplepai nå med karber i bøtter og spann :o |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Og det er ofte det man er mest hekta på som man helst bør holde seg unna, for helsas skyld... ;)
|
Sitat:
Det fikk jeg lyst på. Kan du legge ut oppskrift? |
Ja heldigvis finnes det mye god lavkarbobakst!:)
I går lagde jeg cookies fra fristende lavkarbo sin blogg! Fyyyyyy så gode de er<3 |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39. |