![]() |
Frustrert. Vektoppgang
har gått på ketolyse en stund nå å har hatt grei vektnedgang, men har stått bom stille både på vekta å målebåndet et par uker, har ikke tatt dette så tungt, men nå har jeg plutselig fløyet OPP to kilo! har ikke hatt noen sprekk, å gjør ikke noe annet enn det jeg pleier! får de fleste karbene av riktig type gr.saker, å er forsiktig med meieriprodukter. hvaskjer da??? trenger desperat råd her, har ikke vært borti dette før! har stått rolig men ikke plutselig gått opp egentlig uten grunn-.- har også vært i ketose hele tida..
|
Sv: frustrert!! vektopogang!
har foresten fått forskrevet b-vitaminer av legen som jeg begynte på for en drøy uke siden..
|
Sannsynligvis er det vann du har gått opp og sannsynligheten er også stor for at du gjør ting riktig. Se det an i en måneds tid til, om vekta står stille, så regn på matinntaket.
Ofte er det slik at kroppen bestemmer seg for å ta en tenkepause før den brått slipper mere vekt. Opp og ned noen kg med vann er VELDIG vanlig for oss kvinner, gjerne i forbindelse med mensen eller eggløsning. Eller feks at man gjør en uvant aktivitet/trener hardt og musklene samler vann. |
okei. hm.. frustrerende å gå opp.. vann eller ikke vann:p men takker for svar:)
|
Sitat:
|
tror nok jeg må pensjonere den en stund ja.. kjenner motivasjonen kommer smygende igjen nå.. er ikke det jeg forventa å se etter innsatsen jeg har lagt i. men hjelper med noen enkle svar;) sambo får ta med seg badevekta på jobb!:p
|
Sv: Frustrert. Vektoppgang
Hei
Imse har allerede gitt deg noen gode råd.:) Jeg har gått ned 29 kilo med ketolysekuren første gang jeg benyttet den, og så gått opp 9 kilo. De kiloene tar jeg nå. Jeg merker det ikke er så enkelt som første gang.:o Det er populært å kalle det manglende vekttap et platå, antakelig fordi det ser slik ut på vektkurven. Hvis du ser min kurve i min bok, ser du at jeg opplevde det også første gang. Å bryte platået er for de fleste lettest ved å øke den fysiske aktivitet noen dager og legge inn litt mere intensitet i treningen (uten å gå tom) Varer det flere uker anbefaler jeg å se på matinntaket, det kan både være for lavt og for høyt. Men prøv først med litt mere, regelmessig mosjon Lykke til Torkil |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58. |