![]() |
Läkerol med stevia, hjelp til å regne karb
Hei,fant i Danmark Läcerol med stevia ,i innholdsfortegnelsen står karbohydrater 51g hvorav sukker 0,4g hvorav sukkeralkoholer 48g. Kan jeg spise denne (hadde håpet den tilsvarer store IFa) eller skygge unna?
|
Sv: Läcerol med stevia,hjelp til å regne karb
Ettersom jeg forstår det er det 3 gram karbohydrater som skal regnes. Sukkeralkoholer skal ikke regnes med.
Men det jeg lurer på er hva de 2,6 grammene som ikke er sukker og ikke sukkeralkoholer? |
Sv: Läkerol med stevia, hjelp til å regne karb
Stevia er ikke et sukkeralkohol, så kan jo være det..
|
Sitat:
|
Du spiser vel ikke flere esker om dagen?
Jeg spiser temmelig strikt og er det en ting jeg ikke regner karber på så er det den esken med läckerol eller dent jeg spiser i uka, det har ingen ting å si. Spiser man en eske eller mere om dagen burde en kanskje vurdere om man heller skulle spise skikkelig mat. |
Vet ikke jeg altså. Er kanskje 0 gram karbo i stevia?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kjøpte Lakerol med Stevia på Europris for et par måneder siden. Syntes den smakte rart i forhold til den vanlige.:(
Ellers så spiser jeg en eske eller to med Lakerol nå og da uten spesielt dårlig samvittighet. Det kan vel umulig være mye tellende karbo i den lille eska....:rolleyes: |
Synes de er kjempegode, jeg. :) Kjøpte på taxfree og tygga meg igjennom ferien. Ikke fikk jeg mageplager av dem heller. Folk reagerer vel forskjellig.:)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38. |