Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Tacokrydder (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5523)

Energica 11-06-05 19:51

Tacokrydder

Hvilke type bruker dere, og hvor fåe dere tak i den.
Var på butikken nå akkurat og kikka fant bare med masse karber i jeg:(

guro 11-06-05 19:53

Hindu!! På glass. Jeg finner det på Spar og Meny! Happy Taco!

Energica 11-06-05 20:06

Finnes noen andre vet verken om noen Spar eller Meny i Trondheim:o

Amica 11-06-05 20:11

Ultra skal ha det samme utvalget som Meny (om ikke mere) den nede på Solsiden :) Det fikk jeg beskjed om da jeg kontaktet Meny (litt sint fordi dem faktisk ikke FINNES i Trondheim :p ).

Jeg har fra Black Boy, står ikke noe om sukker i den, men jeg veit ikke! (den kjøpte jeg på Rema`n)

Energica 11-06-05 20:24

Ble rimelig overasket selv jeg når jeg fant ut at det ikke er MENY her trodde det var i hele landet jeg, men så feil kan man ta, Meny er jo bare den beste billigste butikken med ferskvaredisk i forhold til Ultra, Ica, Og Maxi
Gleder meg villt til jeg skal flytte hjem til Porsgrunn igjen, bare en uke igjen:D.
18 Juni kjører vi nedover ned flyttelasset:_punk:

Mum 4 2 11-06-05 22:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Energica
Ble rimelig overasket selv jeg når jeg fant ut at det ikke er MENY her trodde det var i hele landet jeg, men så feil kan man ta, Meny er jo bare den beste billigste butikken med ferskvaredisk i forhold til Ultra, Ica, Og Maxi
Gleder meg villt til jeg skal flytte hjem til Porsgrunn igjen, bare en uke igjen:D.
18 Juni kjører vi nedover ned flyttelasset:_punk:

ICA Maxi på Moholt har også veldig bra utvalg. Men ikke akkurat billig. Ultra på Solsiden er billigere.

mofe 11-06-05 22:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av guro
Hindu!! På glass. Jeg finner det på Spar og Meny! Happy Taco!

Aaah, er det fra HINDU dere bruker.. Jeg har nemdlig prøvd den fra Black Boy, og den smaker bæsj! :(

Helene 12-06-05 02:52

Det er druesukker i den fra black boy.. som ingrediens nr 5 eller noe sånt. teller ikke det som sukkert?

dingpot 12-06-05 10:56

Dere KAN jo lage deres eget tacokrydder da! Jeg pleier som regel å lage på slump, men jeg har en oppskrift her som kan brukes:

Taco kryddermix

1 ts hvitløkspulver
1 ts løkpulver
1 ts oregano
1 ts basilikum
1 ts spisskummen
1 ts paprikapulver
1 ts chilipulver
salt (smak til)
sort pepper (ca 1/2 ts, men smak til)
cayennepepper (ca 1/4 - 1/2 ts, men smak til-denne avgjør hvor sterkt det blir)

Jeg følger ikke oppskriften, men jeg pleier å bruke disse ingrediensene, så bare deiser jeg oppi til jeg synes det smaker ok. Pleier også ofte å slenge i en klatt tomatpure og litt eddik. Feel free til å fikse/endre og komme med flere forslag om dere prøver dette ut.

Marianne 12-06-05 11:54

Tusen takk, dingpot!

Skal sporenstreks prøves.

(Jeg synes Hindu sin smaker bæsj jeg...)

Ziggy 25-09-05 07:07

Her får du tak i Hindus tacokrydder i Trøndelag!

Bunnpriskjeden har Hindu Tacokrydder for de som lurer på hvor de får tak i det i Trøndelag!!!! :detektiv:

Amica 25-09-05 11:34

Ah, kjekt å vite - jeg har (enda) ikke funnet Hindu sitt...Menmen. Har ikke prøvd så alt for mye :p

Mjauritz 27-09-05 17:05

Hei, kjøpte Kebab Sesoning krydder i Sverige, er veldig lik Taco krydder men inneholder ikke sukker:)

Huldr 27-09-05 23:48

Flott oppskrift, Dingpot! Skal prøves, ja!

Et lite tips: tilsett spisskummen (cumin) i like doser som tacokrydderet til Hindu. DA blir det tacosmak :ja:

Ziggy 28-09-05 08:54

Spisskummin og tacokrydder

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Scilla
Flott oppskrift, Dingpot! Skal prøves, ja!

Et lite tips: tilsett spisskummen (cumin) i like doser som tacokrydderet til Hindu. DA blir det tacosmak :ja:

Hva slags merke med spisspummen da? Det finnes flere produsenter som har ulik smak... Hvilken er det du har brukt???

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.