![]() |
ED-godkjent blomkålssuppe
Fant en oppskrift på nett nå, Hellstrøms Blomkålssuppe. Etter hva jeg kan se er denne suppen godkjent på ED, nå etter bare litt moderering av meg. :)
OPPSKRIFT 1 blomkål 1 løk 1 purre 6 dl vann eller grønnsakskraft Olivenolje 1 brokkoli, lag små buketter 2 spiseskjeer gressløk, finhakket 1 teskje karri Salt og pepper Kutt blomkål i biter. Hakk løken og purreløken (bruk bare det hvite på purreløken). Fres alt i en kjele med litt olivenolje. Tilsett kraft eller vann. La det koke til blomkålen er mør. Kjør suppen i en blender eller bruk en stavmikser til suppen er helt glatt. Du kan eventuelt sile den. Smak til med salt og pepper. Stek brokkoli raskt i en varm panne med litt olivenolje og krydre med salt, pepper og karri. Anrett på tallerken med brokkoli og hakket gressløk. Denne skal i alle fall jeg teste! :) Ser for meg at jeg kan ta et ED-rundstykke til, og sønnen min kan få vanlig, grovt rundstykke. |
Sv: ED-godkjent blomkålssuppe
Lagde denne i dag, den ble god. :) Sønnen min likte den også.
Jeg hadde et ED-rundstykke til, så var det dagens middag. :) Silte forresten suppen, slik at den ble helt glatt og var riktig konsistens. Mosen som ble igjen da smakte omtrent som potetmos. Hadde jeg fått lov å spise kylling, hadde jeg hatt kylling og blomkålmos til middag i morgen ... :rolleyes: |
Det er bare 30 dager igjen til du kan spise kylling ;).
Jeg kjøpte inn blomkål og det som skal til i dag, så kanskje det blir blomkålsuppe i morgen på meg. Spiste du rundstykket slik det er uten noe på? |
Sitat:
Jeg tilsatte forresten hvitløkssalt og et krydder som heter "coriander & chili" i suppen. Ble bra. :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12. |