![]() |
Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR
Kom i ketose den forrige mandagen, altså begynt på min 2 uke i ketose. Hurra :D
Gikk ned 3,4 kilo på en uke. Men nå på 2 uka står vekta stille :O Er dette vanlig? Ligger under 15 karb og under 1500 kcal hver dag.. Håper noen med erfaring hjelper meg :) |
Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR :(
Sitat:
|
Sitat:
Ok, så jeg må altså ikke gi opp? Kjenner at jeg sårt trenger den motivasjon til å fortsette, minus på vekta :) Når begynte du å miste fette etter att vannvekta var ferdig? Takk for svar :) |
Bare fortsett du. Dette ordner seg :)
|
Det kan ta en 2-3 uker etter den første uka, før det kommer i gang.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR
1500 kcal trenger ikke være så lite, kommer vel an på personen. Jeg ligger på 1200-1400 og går stort sett fint nedover. Er jeg sulten spiser jeg mer, men stort sett holder jeg meg mett på det.
|
Sitat:
|
Sant det, TrillTrall. Jeg er 1,58/58, men trener lite. Blir sikkert annerledes da :)
|
Du må nok venne deg til at vekta står stille innimellom, alt fra dager til uker til måneder. Min kropp liker å miste vekta i rykk og napp, men jeg vet om andre som går jevnt ned også. Det er så individuelt! Men, to uker er ingen indikator på ditt fremtidige vekttap, du må nok bare smøre deg med tålmodighet, fortsette med kosten, og se hva som skjer. :)
|
Hvis man blir frustrert og mister motivasjonen av å gå ned drøyt 3 kilo på 2 uker er det noe som er galt :rolleyes: Slapp av, videre vekttap kommer nok etterhvert :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg sier jo ikke at det er sånn for alle, men min kropp reagerer sånn. |
Dette er jo velkente fakta, at om næringstilgangen er for lav, så går kroppen i sparebluss og vil gjøre sitt ytterste for ikke og miste kroppsmasse ?
Men helt klart; presser man kroppen over tid og gir den mindre energi enn den MÅ ha for og fungere, så vil man til slutt gå ned i vekt. Sult fører til nedgang i vekt. Og selv om vi ikke kjenner at vi er sultne, så kan kroppen likevel sulte. Og sulte seg er likevel ingen god måte og slanke seg fordi det kan få konsekvenser for foreksempel hormonsystemet vårt og i verste fall gi nye plager/sykdommer. Motsatt så kan vi føle oss sultne/sugne på noe, men om det er mer enn kroppen MÅ ha, og dermed legger vi på oss..... |
Sitat:
|
Det er ikke MYE av det vi inntar som havner i toalettet, nei. Fiber er vel stortsett det eneste? Resten suges nok opp i tarmen.
Med mindre det er noe galt da, så klart. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Paprika er også av de tingene som ikke tas opp noe særlig. Og epleskall.
|
MaisSKALL, epleSKALL og paprikaSKALL ja.:) Sikkert flere skall også. Mye av fiberet i frukt og grønt sitter i skallet.
Er det noe som kan kvalifisere til "mye av maten vi spiser"? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat: