![]() |
Hvor mye karbo burde jeg få i meg?
Det er en uke siden jeg la om kostholdet, og har begynt å merke virkningen allerede.
Fra å være en som gjerne byttet ut middagen til fordel for en toliter med is til å ligge på mellom 50 og 100 gram karbohydrater pr dag så har det gått overraskende lett. Så til spørsmålet, hvor mange gram karbo burde jeg få i meg? Jeg vil unngå ketose samtidig som jeg vil være sikker på at blodsukkeret holder seg lavt. Jeg er en godt voksen mann på 185 cm og tung nok til å stå støtt i storm.... |
Sv: Hvor mye karbo burde jeg få i meg?
Hvorfor vil du unngå ketose?
|
Sitat:
Vil først komme over på lavkarbo før jeg tar neste steg. :) Det er også mye lettere å håndtere en karbosprekk hvis jeg ikke har en streng diet å forholde meg til. |
På lavkarbo er du ut og inn av ketose hele tiden uansett. Ligger du lavt nok på karbo så er du i ketose hele tiden. Ketose er ikke noe å frykte.
Min anbefaling er å holde deg under 70 gram, det har funket for meg uten at jeg har følt at jeg har måttet gjøre veldig store forsakelser. Ligger stort sett på 40-60 og trives helt greit med det. Har gått ned 28 kg på dette. |
Sitat:
Har ca 30 en dag og resten fra 50 til 70. |
Rett kurs eller ei er ikke godt å si. Men det har fungert veldig fin for meg i over 2,5 år, så veldig feil kan det neppe være...
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55. |