![]() |
Vitaminmangel?
Etter at jeg begynte på lavkarbo har jeg oppdaget av jeg mister ekstremt mye hår. Noe jeg forsåvidt alltid har gjort, men nå er det mye verre enn tidligere. Jeg tenker det kanskje har noe med vitamin mangel å gjøre. Tar dere noen vitaminer når dere er på lavkarbo? Har dere noen anbefallinger av multivitaminer?
|
Sv: Vitamin mangel?
Jeg bruker dette
Calcium 1000mg Vit d 10 ug Magnesium 900 mg Thiamin 25 mg Benfothiamin 100mg Riboflavin 125mg Niacin 25 mg Niacinamide 100mg B5 100 mg Pyridoxine 327 mg P5p 60mg Mthf 400mcg Mb12 100 mcg Biotin 20300mg Choline 50 mg Inositol 50 mg PABA 30 mg Zinc 35 mg Taurine 1000 mg Omega 3 1000 mg Glutamine 1000mg Vit c 90mg Vit e 15mg Vit a 800mcg Biotin går på hår. |
Ikke alle tar like mye tilskudd som kamp ;)
Men det er vanlig å ta ulike tilskudd, omega 3, magnesium og d-vitamin f eks. |
Sitat:
|
Sv: Vitaminmangel?
Vekttap/forbrenning av fett, uavhengig av fremgangsmåte, kan fremskynde såkalt "telogen fase", det vil si hvilefase for hårrøttene, og det kan føre til hårtap. Den gode nyheten er at det er midlertidig, men å sjekke opp verdiene sine før en større kosholdsomlegging, og underveis er uansett ikke en dum ting.
Det som har hjulpet meg, og flere jeg vet om, er en shampoo som heter Nisim. Den begrensa hårtapet ganske betydelig. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg bruker Berocca (En brusetablett med alle vanløslige vitaminene) + Tran (eller Makrell) + Magnesium (siden jeg får krampe hvis jeg ikke gjør det).
Jeg spiser 400g+ grønnsaker om dagen og er ikke redd for sterke farger eller kål (som vistnok er bedre enn Spirulina). Dvs. noen av de vannløslige vitaminene er det nok ikke så behov for, men de klarer jo kroppen uansett å kvitte seg med. |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23. |