![]() |
Julekaker
Hei :)
Jeg lurte på om det er altfor tidlig å begynne å bake lavkarbo julekaker? Før leste jeg at det er best å fryse dem..men da det ikke er så lenge til Jul holder de seg i kjøleskapet?(Er ikke så mye her pga sykdom, og dere kanskje hadde fått samme spørsmålet) Er det noen som har nye oppskrifter med små kaker ? Tusen takk :):) |
Sv: Julekaker
Sitat:
|
Sv: Julekaker
Hentet fra bloggen min: http://jammo.blogg.no/1417003884_opp...krumkaker.html
Oppskrift på krukaker: Oppskriften er slik: 2 egg (Jeg måtte bruke 3 stk) 80 g Tagatesse (søtning) 110 g smør 50 g soyamel 60 g glutenmel 1/4 ts malt kardemomme Start med å veie eggene. Mengden smør og mel skal være lik eggens samlede vekt. 1. Start med å piske eggene og Yagatesse til stiv eggedosis. 2. Smelt smør. Avkjøl litt, og rør det inn i eggedosisen. 3. Vei opp soyamel og glutenmel, og tilsett det i deigen sammen med kardemomme. Rør godt og la deigen stå å hvile i minst 20 min. Stek disse i et krumkakejern. Obs! Det svir seg fort, grunnet deigen har Tagatesse i seg. Har også andre julegodter der inne, som bouty, marsipan og snickers :) |
Re: Julekaker
Hjertelig tusen takk for tips :):)
Skal bytte ut soyamel tror jeg og bruke sukrin hvis det er mulig :confused: Ha en fin dag :):) |
Sv: Re: Julekaker
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21. |