Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Norgesbakeriets proteinbrød (Oslo og Akershus) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=56633)

Butterfly83 17-02-16 17:59

Norgesbakeriets proteinbrød (Oslo og Akershus)

Jeg har jo spist en god del av dette proteinbrødet, og syns det er kjempegodt. Men det ble jo solgt på Rimi, så etter de butikkene forsvant har jeg ikke fått tak i det. Helt til i går da jeg kom over en side som heter morgenlevering.no :) Der kan man bestille bakervarer, aviser osv , og få levert på døren av avisbudet. Helt fraktfritt. Endelig får jeg brødet mitt igjen :) Har kjøpt Fiber og frø-brød på coop i det siste, men jeg syns ikke det er like godt, og dessuten er det mye mer karbo i det.

Det ser ut som proteinbrødet kun er å finne i Oslo og Akershus foreløbig da. De har denne ordningen i Hordaland også, men tydeligvis en annen leverandør.

Photobscura 18-02-16 17:44

Sv: Norgesbakeriets proteinbrød (Oslo og Akershus)

Mener du dette brødet?
Jeg har sett det her i Oslo på alt fra Meny, Coop Prix og Extra. Jeg har også sett det på Coop i Nittedal. På både Strömstad mat og Eurocash i Strömstad, og Maximat på Nordby. Synes også det er veldig godt, og det første kjøpebrødet som jeg verken får vondt i magen av, eller merker noe særlig til vektoppgang av om jeg spiser det i blant. :)

Photobscura 18-02-16 18:43

Haha, beklager! Så først nå at det var Norgesbakeriet du mente. Det jeg posta lenke til er fra Matmesteren. :)

Butterfly83 18-02-16 18:52

Nei dette: https://www.google.no/search?q=n%C3%...4PC2w5wL9HM%3A

Det andre har jeg også sett, men det har mye høyere karboinnhold :)

Photobscura 18-02-16 19:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83 (Innlegg 1520613)
Nei dette: https://www.google.no/search?q=n%C3%...4PC2w5wL9HM%3A

Det andre har jeg også sett, men det har mye høyere karboinnhold :)

Det har jeg faktisk ikke sett. :) Hvor mye kh er det i dette, da? Det jeg linket til er det vel bare 5-7 gr/100. Hadde vært interessant å sjekke ut! Problemet for meg jo ofte at det er veldig mye glutenmel eller erteprotein i lavkarbo kjøpebrød/brødmikser, og da får ikke magen det så greit.

Photobscura 18-02-16 21:03

Nå ble jeg faktisk så nysgjerrig selv, at jeg gikk inn på facebook-sidene deres, og så at mange har spurt om det samme som deg, og at Norgesbakeriet la ut en fellesrespons for hvor man kan henvende seg. Ettersom alle Rimi- og Ica-ene her på Grünerløkka er nedlagt, sendte jeg dem en mail og spurte. Adressa er: post@narbakst.no (Leverandør for Oslo, Buskerud og Akershus).

sylwester 19-02-16 00:57

Ser ut til at morgenleveringen selger det: https://www.morgenlevering.no/mat-og...t-av-proteiner

Mye hvetegluten i den, men jeg tror jeg skal prøve fjernbakst i helga :-) (Jeg spiser kun egenlaga Karins brød vanligvis)

Photobscura 19-02-16 09:53

Da fikk jeg svar fra Nærbakst:
Sitat:

Takk for din henvendelse.

Etter 1 november får vi dessverre ikke lenger lov til å levere til Rimi/Coop annet enn de områdene vi er så heldige å få på plass en lokal avtale.

Våre bakerier på Østlandet har lokale produkter som fortsatt selges i noen Rimi butikker i Oslo, Asker, Bærum og på Romerike. I tillegg kan du kjøp lokale produkter fra Vollen Bakeri og Nærbakst på Rema i Asker, Bærum og Nedre Buskerud, fra Hjemmebakeriet på Romerike og fra Råde Bakeri i Follo.

I Oslo har Prix på Sentralstasjonen og Bunnpris på Storo lokale produkter fra Nærbakst.

Vi har et nytt og spennende samarbeid med Aftenposten, som står bak www.morgenlevering.no. Her kan du bestille Nærbakst Proteinbrød og andre av våre lokale brød for levering i postkasse eller i en pose på døren. Da får du helt ferskt brød til frokost - og prisen er den samme som på Rimi.

Jeg bruker selv morgenlevering og anbefaler dette!

Vi oppfordre til å kontakte din lokale kjøpmann og be om brød fra oss. Vi vil gjerne at dere kan få kjøpt brød fra oss i deres lokalbutikk!

Håper dette kan være til nytte og glede!

Photobscura 19-02-16 09:55

Morgenlevering virker jo genialt, for øvrig!

Butterfly83 19-02-16 21:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sylwester (Innlegg 1520624)
Ser ut til at morgenleveringen selger det: https://www.morgenlevering.no/mat-og...t-av-proteiner

Mye hvetegluten i den, men jeg tror jeg skal prøve fjernbakst i helga :-) (Jeg spiser kun egenlaga Karins brød vanligvis)

Ja det er jo morgenlevering.no jeg tipset om i hovedinnlegget :p

Det var genialt for min del. Bestilte på kvelden, og hadde brød på dørmatta neste morgen :)

sylwester 20-02-16 00:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83 (Innlegg 1520669)
Ja det er jo morgenlevering.no jeg tipset om i hovedinnlegget :p

Det var genialt for min del. Bestilte på kvelden, og hadde brød på dørmatta neste morgen :)

Doh :-p Var nok trøtt :-)
Ja, jeg er imponert av morgenleveringen uten at jeg forstår helt hvordan de får det til.

Photobscura 20-02-16 18:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sylwester (Innlegg 1520670)
Doh :-p Var nok trøtt :-)
Ja, jeg er imponert av morgenleveringen uten at jeg forstår helt hvordan de får det til.

De samarbeider med Aftenposten, det er budene som leverer varene når de går ut med avisene. :)

Yuppi 21-02-16 23:59

Rema har også et proteinbrød. Er det like bra?

Butterfly83 22-02-16 18:27

Da må du nesten sjekke innholdsfortegnelsen. Eneste brødet jeg vet Rema har er Fedon sitt, og der er det mer karbo. Over 20 g pr 100 g mener jeg.

sylwester 23-02-16 00:34

Jeg testa dette brødet. er 8gkh/100g i følge informasjonen på brødet. Hele brødet veide 690g og jeg fikk 22 skiver av den, jeg hadde mellomleggspapir per 2 og heiv det i fryseren untatt 2 skiver jeg hadde med leverpostei og agurk. I følge min kalkulering vil det være ca. 5gkh og det var godt, men det blir ikke til hverdags for min del.

Jeg er vant med å spise Karins brød og dette proteinbrødet føles jo mer som brød enn det, men har dertill mange flere karbohydrater.

Photobscura 23-02-16 08:46

Takk for tilbakemelding! Skal teste å bestille dette på døra til helga. Tenkte også å fryse ned, og spare til f.eks. påske.

Butterfly83 23-02-16 12:57

De dagene jeg spiser brød blir det 1-2 skiver så for meg er 5 g karbo helt greit :) Da spiser jeg kjøtt, ost , grønnsaker til de andre måltidene ,og innholdet totalt blir ikke så galt likevel :) Jeg liker hvertfall dette brødet mye bedre enn andre jeg har prøvd. Liker også Ingers osv, men da er det jo høyere karboinnhold igjen.

Men selve løsningen med å få brødet levert på døra var hvertfall fantastisk. Hehe.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.