![]() |
Hva skal dere stemme til valget?
Jeg lurer litt på hvor lavkarberne står henne politisk jeg..:)
|
Foreløpig leder: "har ikke bestemt meg"
Lavkarbofolket har enda ikke bestemt seg, *Over og ut til Lise som tar pulsen på den politiske stemningen på Lavkarbo.no* :p |
Jeg vet iallafall hvem jeg IKKE skal stemme på !;)
Tror det blir Kristin & Co som får min stemme i år. Det er dem jeg er minst uenige med... Altså SV |
SV her og:)
|
Kristin & co her også. Jeg har sympatisert med dem siden tidlig ungdomstid. Og jeg vil ha et regjeringsskifte til høsten! :)
Edit: "Kristin & co" kan misforstås, høyre er jo stappfult av profilerte Kristiner de også.;) Så jeg presiserer: SV. :D |
* HP må lese litt politikk fram til valget... :p
I utgangspunktet vil jeg ikke stemme på noen av dem... Må finne ut hvem som representerer meg mest nå... Og litt hvem det kan gjøre en forskjell å stemme på, om noen står på "vippen" i mitt fylke :) |
Blir nok SV her og, men vet ikke om jeg får brukt stemmen min da det er så mye frem og tilbake med HVOR jeg skal stemme :rolleyes: Sånn er det å være student..
|
Sitat:
Hæ? Fylke? :confused: |
Sitat:
Og hvert fylke har et visst antall mandater som skal fylles - fylkesbenken. Norge har ikke et % demokrati vettu, en stemme i oslo teller mindre enn stemmer i Finnmark når det gjelder å få representasjon på tinget. Utgjevningsmandater retter jo opp endel, selv om det ikke blir helt riktig. Og i så måte vil en av vurderingene mine når jeg velger parti være om jeg kan vippe en ekstra "bra" representant på tinget :) |
Kjenner du mange gode representanter da HP? Problemet med slike valg er jo at en stort sett kjenner bare de som er mye på TV.
|
Jeg har ikke helt bestemt meg, men jeg skal gjøre alt jeg kan for å få til et regjeringsskifte!
Bondevik er rett og slett den største sutre-ungen jeg har vært borte i og i tillegg er han falsk også pynter'n på det hele med å være 'kristen'!Det er KVALMT! Sånn, der fikk jeg virkelig sagt det! Stakkar Bondevik er ikke her (så vidt jeg vet?) og kan forsvare seg en gang. Men-men er man politiker på det nivået bør man vel tåle dette. |
For meg blir det å stemme utrolig lett, Høyre! Kanskje ikke så veldig populært valg her inne, men skolepolitkken, og tanken bak velferdsstaten liker jeg, ( er forøvrig også medlem av Unge Høyre, men kan ikke si jeg er særlig aktiv, men leser mailene..) At skolen skal tilpasses hver enkelt, at det skal være tillatt med private skolen under forutsettninger, kontatstøtten, og den gode valgfriheten mellom private og offentlige kontorer, men det tar tid og bygge opp landet igjen etter 50 år med ap.. De fikk 50 år på å rive det ned, med prøving og feiling, da må også høyre siden få muligheten til å prøve og feile, Solberg og Clemet er meget gode kandidater, Bondevik er en koselig kar, men kanskje ikke helt den rette til å styre, men synes ikke det fuinnes så mangen bedre alternativer..
|
Utdanningspolitikk er det aller viktigste, for det eneste alternative til oljen - er kloke hoder. ;)
Oljeavhengighet er farlig, farlig, farlig... |
Jeg har ikke helt bestemt meg enda, men det blir enden Ap eller SV.
ALT for et regjeringsskifte! |
Jeg har alltid holdt meg til samme parti, men iår lurer jeg på om jeg må skifte.:p
Etter å ha sett nyhetene på TV2 ikveld og ble gjordt oppmerksom på testen på denne linken, fikk jeg en nokså grei bekreftelse på at jeg bare bør holde meg til samme parti. Er ikke helt overbevist enda,-så jeg får ta til meg av valgflesket og se hva som smaker best!:D http://na-prod.tv2.no/testorama/valgforside.jsp |
Da var p
Har stemt i dag jeg, første stortingsvalget mitt, så det var litt andakt over å putte stemmeseddelen i boksen :rolleyes: Og nå er sosialistene én stemme nærmere regjeringslokalene.. Neste oppgave blir å få alle andre til å bruke stemmeretten sin! Alt for mange som luller seg inn i sin egen lille selvsentrerte verden og ikke gidder å ta del i det demokratiet vi faktisk har..
|
FRP :D
oh yeah. det blir nok å stemme på dem gitt. :) |
blir nok Ap... men er utrolig redd for at Høyre skal finne på å slå seg sammen med FrP... :_oy:
da må jeg nok emigrere... !!! FrP og kultur går dåååårlig sammen!! pluss at jeg generelt misliker dem, og at jeg ikke har noe som helst tro på at de klarer å holde det de lover... det gjelder forresten mange av partiene... jeg stemmer Arbeiderpartiet denne gangen. de har i det minste erfaring, og jeg vil ha ny statsminister!! jeg tok testen.. Ap på første og sv på en veeeldig nær andre plass :D (som forventet ;)) |
Sitat:
Hvis man ikke gjør det bør man iallefall ikke ha lov til å syte om noe som helst politisk de neste 4 årene! :p Forresten Tricky: SV er ikke sosialister;) . De har jo en del sosialistiskinspirerte verdier/holdninger/forslag, men de heller mye mer mot sosialdemokratiske. Det eneste sosialistiske partiet i Norge er RV, og selv de er bare milde sosialister. Det er bare høyresiden som kaller SV sosialister, for de tror at det vil skremme folk fra å stemme på dem. :rolleyes: |
Sitat:
Så sosialistiske verdier here I come ;) |
det blir SV her i gården :)
Dere kan jo ta denne partitesten hvis dere lurer, den bekreftet iallefall mitt valg :p http://na-prod.tv2.no/testorama/valgforside.jsp |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
er jo linket til den testen TRE ganger nå:p |
Sitat:
dumt at jeg blir nødt til å enten sammenlikne alle linkene før jeg går inn på de, for å se om de har blitt nevnt tidligere. eller å gå inn på de, for å så se at jeg har vært på den siden to ganger tidligere. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07. |