![]() |
Jeg tror at om xx år, så ser verden slik ut:
Jeg har alltid synes det har vært morsomt å lese hva folk tiår tilbake tenkte jeg at 2005 skulle bli..
Så - jeg hadde lyst til å lage en tråd på det. Så kan vi ta den opp om 5 år, 15 år og 50 år (forumet varer jo så lenge, sant? :rolleyes: ) - og se hva som stemmer, og ikke. I 2010: - har alle mobiler videofunksjon - er Norge medlem av EU - har det blitt vanlig å vaksinere seg mot de aller fleste allergier I 2020: - er ikke HIV/AIDS dødelig lengre - har all U-landsgjeld blitt slettet - er det flere hydrobiler i verden enn bensinbiler - bruker man ikke lengre briller/linser, men får operert øynene istedet - koster en tur/retur-billett til Australia en ukes lønn - har det blitt innført 30-timers arbeidsuke - har alle 6 ukers ferie - har marihuana blitt legalisert i Norge I 2055: - er det overkommelig for den vanlige mann i gata å ta seg en rom-tur - er keisersnitt mere vanlig enn fødsler - er det skadelig å oppholde seg i solen i mere enn 1 time av gangen (selv med beskyttelse), fordi ozonlaget er svært tynt - har gj.snittstemperaturen i verden steget med 2-3 grader - fins ikke lenger papiravisen - alle har flatskjermer, både PV og TV - har alle 2mnders ferie - har gj.snittsalderen steget med 10 år - de fleste ringer via nettet - det er forbud å røyke - bor det 1,5 mrd. mennesker i Kina - får man penger for resirkulering (papir, hermetikk, etc.) Hva tror dere? Lag deres egne lister :) |
Ingen som har noe de tror om denne saken? Hadde vært så gøy å fått en laaang liste :ja:
|
Vanskelig å gjette men 1 ting tror jeg er ganske sikkert er at aviser og blader består
og at Ludvig Nessa sitter på gamlehjem og driver fortsatt propaganda mot abort :) |
Singularity
Sitat:
Det er en av hobbyene mine og lese og tenke over fremtiden og hva som kan skje. Det er jo der vi kommer til å tilbringe resten av livet :eek: Det kan bli riktig interessant. Ref. Singularity Her er en oppdatert versjon av artikkelen som populariserte ideen og satte navnet Singularity på den stadig akselerende utviklingen: www.wholeearthmag.com/ArticleBin/111-3.pdf Kan lønne seg å starte med denne testen: http://sysopmind.com/sing/shocklevels.html :o En definisjon: http://en.wikipedia.org/wiki/Technological_singularity wikipedia har noe å si om det meste ;) Her er en meget allsidig oversikt: www.kurzweilai.net og www.singularity.org/ Aktivt arbeidene for å fremskynde singularity: www.singinst.org Her noe som også er interessant å følge med på: http://en.wikipedia.org/wiki/Nanotechnology |
*bringe opp igjen*
Noen som har noen spådommer? :) |
Kommet på flere ting, jeg :)
I 2010: - har den første ansiktstransplatasjonen blitt gjennomført I 2020: - har det blitt bygget en gediiiiigen båt, en slags flytende øy, med plass til over 10000 mennesker. En båt som er for stor til å ta til havn. (se ukens illustrert vitenskap for mere info!) - hasj er legalisert i Norge - altiv dødshjelp er lovlig i Norge I 2055: - kan man reise med undervannstog til USA - som kjører ved hjelp av vakuum og magneter. Tar kortere tid enn fly. |
i 2010: norge har forsatt ikke full barnehagedekning og skolene trenger forsatt oppussing
eneste jeg kom på. ellers tror jeg at utviklingen kommer til å gå kjempefort og vi kommer til å slite med å følge meg. tror ikke jeg kommer til å være fullt oppdatert i 2055 :p |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31. |