![]() |
har en teori ...
når man går en tur på ca en time forbrenner man ca 300 kcal ... men hvor mange karbohydrater ??? 1 karb er jo 4 Kcal så blir det 300: 4= eller ???:p
og da tenker jeg tenk om man bare spiser 15 i løpet av en dag og jogger en time ??? :eek: hm kanskje det er et kapittel jeg har hoppet over nå men lurer veldig på det !!!! |
nå har jeg lest å lest men finner ikke ut av det her .... for glykogen lagrene er jo bare karbohydrater eller ???? sånn at hvis man trener og ganske mye karbohydrater kan man være i ketose da ???
*nøtta spør og spør :p* |
Nå må du huske at du i tillegg vil forbrenne litt fett også da... særlig dersom du er i ketose (for det er vell en fettforbrenningsmodus) så alle kcal du forbrenner kommer ikke fra karber
|
Sitat:
|
Sitat:
De fleste dietter reduserer kalori inntak. Du tar av, - noe av det er fett, noe er muskelmasse. Mindre muskler betyr nedsatt stoffskifte, noe som gjør at der er vanskeligere å ta av, samtidig som du legger på deg lettere etterpå. Ketose derimot, hjelper deg å forbrenne fett. Når du er i ketose bruker kroppen hovedsakelig fett som brennstoff (ketoner). Ketose setter også fortgang i forbrenningen. Når leveren omdanner fettet til ketoner kan det ikke bli til fett igjen – i stedet blir det skilt ut gjennom urinen. |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13. |