![]() |
Egg McMuffin
Ai ai ai - denne fant jeg på lowcarbfriends.som som Iset la uf for en stund siden - laget den som muffis i går (da kan jeg ha dem liggende, ent legge i frysen og ta en opp i ny og ne, ha et par i en liten boks i vesken om jeg skal avgårde og ikke vil ende opp med å kjøpe søppleamt et sted osv...
Jeg 4-doblet oppskriften nøyaktig, det ble 6 muffins. 1 stort egg 2 spiseskjeer revet cheddar 2 teskjeer revet parmesan 3 skiver røkt skinke , skåret i biter (kan sikkert bruke alt slags kjøttpålegg) 1/2 spiseskje Atkins bakemix 1/4 teskje bakepulver Krydre etter smak med salt, pepper, Basilikum Varm ovnen til 180 grader. MIx alle ingreditensene i en bolle. Spray muffinsform og hell oppi. Bak i ovnen i ca 15 minutter. Strø evt litt parmesan på toppen etter 10 av de 15 minuttene. Muffinsen(e) skal være 'satt' og lett gyldne når man tar dem ut av ovnen. |
Sv: Egg McMuffin
det hørtes digg ut :)
det må jeg virkelig prøve |
oj kanskje jeg skal lage dette istedet for oste kjeks ???
|
okeyy nå setter jeg i gang her ..... noen andre her som har prøvd før ?? jeg har ikke sånne aluminiums former så det blir vanlig papir ....
mmmm gleder meg til luncjen i dag gitt ....:) |
Åssen gikk det? Ble det bra, eller? Jeg ELSKER disse muffinsene, tar gjerne og strør litt parmesan på toppen når det er 5 minutter igjen av steketiden... mmm..
|
kan man droppe bakemixen?? Bruke noe anna??
|
Man kan vel egentlig bruke det meste som man vanligvis ville erstattet mel med - soyalmel eller mandelmel for eksempel? Noen bruker jo soyaprotein også, kan sikkert brukes. Det er jo ikke en "hovedingrediens", mer for å binde det hele sammen, vil jeg tro. Ikke de store mengdene det er snakk om.
|
Nøtta: hva synes du da? :D
AnnaV: ble det altså 6 store muffins av den oppskriften du la ut? |
ja det ble seks stoooore når du nettopp hadde tatt de ut og seks passe små når de hadde sunket sammen :p:p:p men de var kjempe gode og kommer helt sikkert til og gjentas ...
jeg har spist en varm og en kald - den kalde var best !! ja også brukte jeg fiber husk istedet for bake mixen !!! |
Sitat:
Da kan jeg trygt flekke frem fiberhusken jeg også, og spare meg noen karber :) |
Sitat:
|
Sitat:
takk for oppskriften !! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02. |