![]() |
Sjokoladekake
Ååååh, så lyst jeg har på sjokoladekake.. :p Men har ikke funnet noe sånn med lite karbo i..
Usakelig innlegg kanskje, men måtte bare si det til "noen" .. :) |
Sv: Sjokoladekake
Sitat:
|
Princess har lagt ut en sjokoladekake bakt med soyaprotein, er nesten ikke karber i den. :)
|
Jeg lagde denne her om dagen - skikkelig sjokoladesmak iallefall, god med litt krem til...
Oppskriften fant jeg på det Kanadiske forumet. Three Minute Chocolate Cake Ingredients: 2 Tablespoons almond meal (kan erstattes med andre nøtter f.eks valnøtt, pekan) 2 Tablespoons Wheat Protein Isolate (eller annet soyaprot.pulver) 1 Tablespoon unsweetened Cocoa powder 1/4 teaspoon baking powder 1 Tablespoon sugar-free syrup -- vanilla liquid Splenda -- equivalent to 3 Tbsp. sugar (jeg brukte flytende Natreen) 1 Tablespoon melted butter 1 Tablespoon sour cream 1 egg Method: Combine dry ingredients in 2-cup Pyrex measuring cup. Beat in remaining ingredients with a fork. Scrape down sides of cup. Cover cup with plastic wrap; cut a small slit for steam to escape. Microwave on high (100%) power for 1 minute, adding additional seconds if needed. It will look a bit wet on top, but will dry as it cools. Eat warm, as is, or cool completely and frost. Additional Comments: Per Serving (based on a single serving): 305 Calories; 23g Fat (67.9% calories from fat); 16g Protein; 8g Carbohydrate; 4g Dietary Fiber; 224mg Cholesterol; 314mg Sodium. Exchanges: 1/2 Grain(Starch); 1 1/2 Lean Meat; 0 Non-Fat Milk; 3 1/2 Fat; 0 Other Carbohydrates. Jeg blanda det tørre og tilsatte så det "våte", helte det i en liten glass-skål, dekket den med glad-pack (skal være tett), snittet et lite hull midt oppe på. Lot den stå i mikro'en i ca 1 min. Til min overraskelse ble det en flott stor muffins-kake. Den er såpass mektig at vi delte den i to. Serverte med krem. Enkelt og raskt ! AjN |
Oj nam nam! :sikle:
Tror du jeg kan bruke vaniljeproteinpulver og evt sløyfe vaniljeekstrakten da? Har nemlig kun vaniljeproteinpulver i hus nå. Forresten nei, jeg tror jeg har litt soyaprotein igjen... Du brukte altså 3 ss flytende natreen? Er ikke det litt mye? Den er jo vanvittig søt. |
er antall karb for hele oppskriften ?? altså er det en en-porsjons oppskrift ??
Tusen takk for at du la den inn her :suss: genialt at den var så rask da er det litt lettere og ty til en sånn enn noe annet slusk ...:p |
Sitat:
|
Sitat:
Finner mange spennende oppskrifter på nettet og på det forumet - folk er jammen flink til å eksperimentere :-) AjN |
men er næringsinnholdet for hele opskriften ?? *mase mase:p*
|
Sitat:
|
:ja: Denne er ganske god ja !! Det er Dana Carpender sin originaloppskrift.
Hun har skrevet en del kokebøker - syns å huske at denne er fra den første boka ! Pleide å lage denne før. Men bruke proteinpulver (whey) med vaniljesmak isteden + vanilje ekstrakt. Det var knallgodt !! Bekrefter at det er 4 nettokarber i en porsjon........ (USA og Canada har ikke fratrukket fiber fra før) 1.http://images-eu.amazon.com/images/P...2.THUMBZZZ.jpg 500 Low-carb Recipes ~ 2.http://images-eu.amazon.com/images/P...2.THUMBZZZ.jpg 500 More Low-carb Recipes: All-new Recipes from Around the World ~ Dana Carpender |
Jeg måtte selvsagt prøve meg på den nå, og den smakte KJEMPEGODT!!! Jeg hadde røren i en liten rund mikroform, og det ble en liten rund kake, som en vanlig sjokoladekake i miniatyr, liksom. Morsomt. :D
Smakte nydelig av nøttesjokolade!! :sikle: Jeg brukte 2 korker flytende natreen, og brukte vaniljeproteinpulver istedetfor vanlig proteinpulver, og sløyfet vaniljeekstrakten. :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15. |