Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6772)

donjuanwannabe 17-10-05 22:46

"Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Dette tror jeg blir en veldig bra serie! Hun kostholdseksperten Sissel Bondhus ser morsom ut og jeg tror hun er kjemperedd fett (mest sannsynlig). Gleder meg til å se!

Iset 17-10-05 23:30

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Ja jeg gleder meg til dette. Den engelske versjonen er visstnok enda sykere, men vi vet jo hvordan de lever der borte - tusen ganger verre enn her, selv om vi ikke er langt unna lenger...
Hehe ja jeg tror nok det råder en fettfobi i det programmet der, skal bli morsomt det. :D

Fedonisten 18-10-05 08:33

Dette skal jeg følge med på - er visst med et par herfra (som jeg kjente før jaffal), og da må man følge med vettu. :ja:

jeef-micro 19-10-05 13:19

tv-slaven jeef skal også se...

nøtta 19-10-05 13:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten
Dette skal jeg følge med på - er visst med et par herfra (som jeg kjente før jaffal), og da må man følge med vettu. :ja:

mener du herifra forumet ??

Fedonisten 19-10-05 14:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta
mener du herifra forumet ??

Nei, herfra hjemmefra her jeg bor lissom. :lol:

nøtta 19-10-05 16:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten
Nei, herfra hjemmefra her jeg bor lissom. :lol:

:lol::lol::lol::rodme:

dolphy 19-10-05 16:33

Håper programmet åpner øya på nordmenn rundt omkring!
Det ser skremmende ut å få stablet på et bord heele ukesmenyen din! Det tror jeg setter i gang hjernebarken:p Fettfobi eller ei, bare de blir interessert i å skifte kosthold. Tror hu er litt aggresiv på sukkeret også!

Fått med meg at det er noen med-fylkinger (hvis det er et ord..? :p) med i programmet!:rolleyes:

Albertine 19-10-05 16:35

*mumlemumle*

Har ikke TV3....:(

MHM 19-10-05 23:56

Jeg kjenner Sissel, og kan bekrefte at det er ei morsom og bra jente. Hun har absolutt ikke fett-fobi, så sant ikke TV3 har pålagt henne å ha det....:rolleyes:

Har ikke TV3 selv, men må prøve å få sett det et sted.

donjuanwannabe 20-10-05 18:22

Hadde vært kult om hun hadde anbefalt lavkarbo ja til de hun besøker. Det er ihvertfall på tide å komme litt bort fra det Tine Sundfær og Kari Jaquesson (blant annet) representerer.

Aline 20-10-05 18:36

aline gleder seg :)

AnnaV 20-10-05 19:02

[quote=dolphy]Håper programmet åpner øya på nordmenn rundt omkring!
Det ser skremmende ut å få stablet på et bord heele ukesmenyen din! Det tror jeg setter i gang hjernebarken:p Fettfobi eller ei, bare de blir interessert i å skifte kosthold. Tror hu er litt aggresiv på sukkeret også!

Jeg gleder meg skikkelig, jeg! Har gjort det fra første gangen jeg hørte om programmet! Så en promo for programmet hin dagen, og jeg mener det jeg så var stabler av sukker på et bord, hun Sissel, og et ektepar (sikkert dem som ble "tatt for seg" i det programmet) og tipper det var et overslag av hvor mye sukker de fikk i seg i løpet av et år eller noe...

Jeg er bortreis neste torsdag, men skal se episode to på web-TV så snart jeg kommer hjem.... Men først skal jeg kose meg med episode en om noen timer.
Regner med vi diskuterer programmet senere i kveld...?

nøtta 20-10-05 20:40

[quote=AnnaV]
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dolphy
Håper programmet åpner øya på nordmenn rundt omkring!

Jeg gleder meg skikkelig, jeg! Har gjort det fra første gangen jeg hørte om programmet! Så en promo for programmet hin dagen, og jeg mener det jeg så var stabler av sukker på et bord, hun Sissel, og et ektepar (sikkert dem som ble "tatt for seg" i det programmet) og tipper det var et overslag av hvor mye sukker de fikk i seg i løpet av et år eller noe...

Jeg er bortreis neste torsdag, men skal se episode to på web-TV så snart jeg kommer hjem.... Men først skal jeg kose meg med episode en om noen timer.
Regner med vi diskuterer programmet senere i kveld...?

sånn web tv koster det noe ekstra ?? har litt lyst til og prøve det ....

AnnaV 20-10-05 20:48

Sorry, jeg tenkte i vinkel.... TV3 har ikke Web TV, men nrk, tv2 og tv norge har... Det er sånn jeg får med meg alle episodene av slankekrigen, hehe. Men tv3 ligger altså litt bak - og jeg får ikke sett neste torsdag. grrrrr.....

dolphy 20-10-05 22:28

Hvor ble det av konklusjonen?? Er det fler enn meg som satt lange i maska og venta på resultater fra nye blodrpøver??

Aline 20-10-05 22:29

hun sa at de nye prøvene viste stor forbedring :)

nøtta 20-10-05 22:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av AnnaV
Sorry, jeg tenkte i vinkel.... TV3 har ikke Web TV, men nrk, tv2 og tv norge har... Det er sånn jeg får med meg alle episodene av slankekrigen, hehe. Men tv3 ligger altså litt bak - og jeg får ikke sett neste torsdag. grrrrr.....

men koster det noe ??? dette skal jeg teste ut i morra !

AnnaV 20-10-05 22:34

Jeg synest det ble litt tamt - kanskje for "raskt" å oakke 8 uker og all omvendingen de måtte igjennom inn i et 1 times program? Jeg savnet en del opplæring i kosthold, ikke bare "nå må de stole på lefsa Sissel gav dem for oppskrifter" - viktig med informasjon. Mulig de lærte mer bak kamera, men det virket for meg som om det var litt lite veilednig? Litt "søtt" at de lurte på hva paranøtter og parmesan var...

Iallefall, kjekt for dem å få lagt om livsstilen - jeg har aldri sett så mye dritt samlet som det de hadde i skapene sine. Heldigvis ligner kjøleskapet mitt mer på "etter"-bordet.... Foruten ting som appelsinjuicen på kartong, da.... Hehe....

AnnaV 20-10-05 22:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta
men koster det noe ??? dette skal jeg teste ut i morra !

Mener jeg betaler 49 kroner for hele serien "slankekrigen". Da kan jeg se alle episodene når jeg vil, så ofte jeg vil... Ikke det at jeg har sett noen episoder to ganger, men jeg KAN gjøre det om jeg VIL.:D

jeef-micro 20-10-05 22:37

Jeg syntes det meste av programmet var bra jeg... Det jeg syntes var negativt var at hun la maten de hadde spist på et bord ute i hagen deres. Jeg synes kanskje det er litt sløsing. Men de lærte jo masse, og det virket jo virkelig som om de forstod hvor viktig det de gjorde var.

des65 20-10-05 22:37

Ja sitter med blandede følelser etter å ha sett programmet. Synes de pakket for mye, eller for raskt, inn 8 uker. Synes det ble lite læring, ikke akkurat for noen å bli klok på hva de nærmere gjorde. Kun gikk på omlegging. Jaja det var vel kanskje det som var vitsen....

Nille 20-10-05 22:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dolphy
Hvor ble det av konklusjonen?? Er det fler enn meg som satt lange i maska og venta på resultater fra nye blodrpøver??

Jeg har sett den danske utgaven av dette programmet før. Og det var mye mer nøye og detaljert. Om ikke de hadde akkurat prøve resultatene, så hadde de hvor mye de hadde gått ned i kolesterol og blodtrykk, etc. Det var det mer forklart med maten - hva og hvorfor. Og det møtte deltakerne etter 4 uker 8 uker og så vidt jeg husker 6 mnd etterpå. Det var en konklusjon.....

Når man først står frem i et slikt program (også slik disse gjorde) så forstår jeg ikke helt hvorfor de ikke kunne fortelle om resultatene ...... De nevnte jo kun kolesterolet - og ikke noe annet. Men det er vel en grunn, selv om jeg ikke ser den ?

Promgrammet kan nok være en "øyeåpner" for mange, syns ikke det var nok info til at folk flest lærer noe av det. Litt harelabb ?? Jeg ble veldig skuffet. For meg var det bortkasta tid. Trist men leitt... :cool: Tror ikke det blir noe fast torsdagsinnslag hos oss ...

nøtta 20-10-05 22:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro
Jeg syntes det meste av programmet var bra jeg... Det jeg syntes var negativt var at hun la maten de hadde spist på et bord ute i hagen deres. Jeg synes kanskje det er litt sløsing. Men de lærte jo masse, og det virket jo virkelig som om de forstod hvor viktig det de gjorde var.

ja det med sløsing tenkte jeg også på - de spiser det sikkert de som har laget programmet ;):D

jeg synes det var et bra program jeg ... hun anbefalte jo belgfrukter , nøtter frukt og grønt , fisk og grovest mulig .... minnet litt om libra ? men enig i at vi kunne lært mer ! men jeg viste ikke det med sprekker på tungen ;)

AnnaV 20-10-05 22:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille

Promgrammet kan nok være en "øyeåpner" for mange, syns ikke det var nok info til at folk flest lærer noe av det. Litt harelabb ?? Jeg ble veldig skuffet. For meg var det bortkasta tid. Trist men leitt... :cool: Tror ikke det blir noe fast torsdagsinnslag hos oss ...

Enig med deg, Nille. Men vi må også innse at vi som er her inne sikert er litt mer opptatt av ernæring enn det gjennomsnittsnordmannen er. For et par dager siden hadde jeg en diskusjon med en kollega i kantinen om loff og cola til lunsj. Han kunne ikke fatte og begripe at det ikke skulle være en fullgod lunsj. Så.... vel... Det ER kanskje en grunn til at grandiosa selger mest liksom. Kanskje dem som ikke leser innholdsfortegnelser, som tenker seg om, og som bryr seg o hva de putter i munnen har mer utbytte av dette programmet enn oss, hva vet jeg?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.