![]() |
Ziggy!
Jeg har såååå lyst til å lage denne kaka, men får problemer med sukkeret. Har du noen tips?
150 gram skåldede mandler 150 gram valnøtter uten skall 300 gram mørk sjokolade (70%) 1 toppet spiseskje kakaopulver av beste kvalitet 250 gram smør søtstoff tilsvarende 100 gram sukker 6 store egg, plomme og hvite skilt |
Sv: Ziggy!
Sitat:
Smak evt. på røra mens du lager den...vedder på at den kommer til å smake godt nok på denne måten jeg...:D Ellers så kan du legge oppskriften inn på FitDay, og se hvilke verdier du får fram med tanke på fordelingen mellom næringsmidlene. Er det lite karber i sammensetningen, så kan du evt. tilsette 1-2 ss honning eller lignende... For husk, det er sammensetningen som er det viktige her... pluss at vi prøver å velge mest mulig naturlige produkter... :p |
Ziggy, du skulle vært gullforgylt! :klem:
|
Sitat:
:o :o :o Hva slags kakeopskrift er det der, forresten??? |
Og tenk deg hvor godt det kommer til å bli for kroppen å slippe å måtte håndtere det lasset med kunstige tilsetningsstoffer som den overhode ikke er tilpasset til eller ment å skulle takle... fra kunstige søtningsstoffer, sukkeralkoholer, proteinbarer mv...
Tror det kan avhjelpe mye for de som har diverse hormonforstyrrelser og jeg...selv om jeg ikke har vitenskapelig belegg for det... |
519 155 108
Øh....skulle klippe og lime litt. Menmen... Fett, karbo og protein. Ikke plass til mer karbo her nei. Men protein, derimot. Hva gjør man med det? |
Kakeoppskrifta kommer direkte fra Jamie Oliver, og er nyyydelig.
|
Mmmm kokosmasse... :sikle:
Jeg ELSKER kokos!! Og så billig det er også, får jo en pakke på 250 gram til 5,- kr på Rema. :D |
Sitat:
|
Sitat:
Et annet tips når man skal får et 1: 0,5 forhold mellom protein og karbo i en oppskrift uten å bruke proteinpulver, anbefaler jeg heller å bruke gelatinpulver som er 100 % rent protein fra eggehviter (såvidt jeg husker)... billigere... og helt uten smak... :) |
Smart!
|
Dere er så flinke med alle disse utregningene, jeg stod såvidt i matte fordi jeg har tall-skrekk. :P
Jeg tror jeg bare spiser sånn jeg TROR det skal være. Rikker vekta seg nedover, ja, så er det jo riktig for meg iallefall. :) |
Sitat:
:) :) :) :) :) :) |
Nøtta, den var himmelsk! Stekte den på 170 grader i 50 minutter, og den var saftig og god. Servert med krem...:sikle:
|
:sikle: Hva byttet du ut sukkeret med, - eller rettere sagt, hvilken versjon lagde du ?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Tok den uten sukker jeg. Men jeg hadde bittelitt sukker i kremen. Den ble skikkelig saftig og god, sikkert på grunn av valnøttene. Himmelsk! Prøver å legge inn i Fitday nå, men det var ikke så enkelt å oppføre 1/16-del av en kake... Må legge den til etterpå tenker jeg.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10. |