![]() |
cottage cheese og h-melk
Ja dette finnes det sikkert allerede en tråd på, så please just slap my wrist og gi meg en link...:o Tenkte disse ordene ville være håpløse å søke på, de er nevnt ganske så ofte her inne:p
Jeg vet at hvis man følger atkins indukjon skal man ikke spise cottage cheese og drikke helmelk (i kaffe -cappuchino, latte osv).. MEN kan man likevel spise/drikke dette og komme i eller holde seg i ketose?? Så lenge man holder seg under karbegrensa? Takknemmelig for hjelp!:) |
Sv: cottage cheese og h-melk
Sitat:
|
Sitat:
|
Hmm.. Ja.. Men jeg er egentlig ikke en atkinser.. Jeg prøver bare å følge hans prinsipper for å vite åssen jeg skal komme i ketose. Etterhvert skal jeg spise blodtype 0 diett (som CC og H-melk heller ikke er en del av, I know...:( )
Men mener jeg har lest -på et legeforum troor jeg, at bare man spier under så og så mange karber kommer man i ketose. For jeg skal bare ha en kickstart og miste noen få kilo, så skal jeg ha fullt fokus på helse og å holde vekta. jeg er på jakt etter min gamle kropp bare.. Det er snakk om 5-6 kg jeg skal ned "bare". Så uavhenig av atkins eller alskens prinsipper, kommer man i eller holder man ketose med å ta seg en cottage cheese i ny og ne, og drikke en cappuchino med h-melk? |
Sitat:
Men om det er bare ketose du tenker på så kan du prøve deg frem. De fleste kommer i ketose rundt 20 karber, noen må ned i 15 (skjelden) og når du har vært der en stund og gradvis øker "dosen", så kan du være i ketose til rundt 30-40 karber..... Så drikk kaffen og melken din du :) |
Jeg som forklarer litt klumsete også daa..:o Men nå har vi rettet opp i det! ;)
Det er jo også bare snakk om en eller to kopper cappuchino i uka, og kanskje cottage cheese som kveldsmat innimellom. Synes kveldsmåltidet nesten er det vanskeligste. Da er jeg heller ikke sulten. |
Sitat:
Måtte bare blande meg litt her... :klem: |
:ja: mange, men jeg kjenner ikke så veldig mange...... :snill:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07. |