![]() |
Lavkarbo og metformin
Jeg har prøvd å komme opp i full dose metformin i det siste (2550 mg), men kjenner at det er umulig når jeg er i ketose. Det ender opp med at jeg bare blir kvalm og ekkel, og mister matlysten fullstendig. Det er jo ingen god ting... Nå kutter jeg ned til en tablett for å unngå kvalmen, men da mister jeg vel hele virkningen. Er det noen vits i det hele tatt å ta metformin? Jeg er jo i ketose, og normaliserer hormonene fint på den måten?
Noen synspunkter? |
Sv: Lavkarbo og metformin
|
|
Litajenta: metformin er IKKE et slankemiddel...
Albertine: min lege (som jeg tror du har vært innom her i trondheim også viss jeg ikke tar helt feil) sa at det var bedre at jeg tok en tabelett enn ingen... men nå har jeg aldri jobbet for å komme i ketose da, så i forhold til det vet jeg ikke. Mum tar jo metformin i ketose, så jeg vil tro det har en hensikt... :klem: |
Ok, da fortsetter jeg med en tablett.
|
Sitat:
|
Sitat:
:klem: |
Jeg tok det ikke som kritikk. ;) så det går bra.
Jeg leste faktisk inne på nettet at det er mennesker som bruker det som slankemiddel. |
Sitat:
|
Hei
Når du er i ketose kan ku kutte glucophage tvert! ;blodsukkerverdiene vil bli perfekte.Når du tilnærmer deg en normal kost, kan glucophage være akuell igjenn - i lavere dose. Evt Avandia som virker bedre på insulinresistens, lykke til Torkil |
Sitat:
|
Glucophage/Metformin har jo hatt så stor effekt mot PCOS rundt om i verden. Har Avandia vært prøvd ut i like stor grad?
|
Sitat:
Fordi avandia ennå ikke er på vanlig blå resept, og fordi metformin er et godt ( og billigt) medikament for mange med overvekt og type II diabetes. MVH Torkil |
Sitat:
|
Sitat:
Lykke til :klem: blåses langt nord. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51. |