Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell ernæringsdebatt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7803)

Iset 06-02-06 19:02

Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006
 
http://www.diplom-is.no/index.gan?no...d=1347&subid=0

Her er iskartet fra da jeg ble født.

Åh det er mange iskremer jeg savner fra 80-tallet!! Bla. fingerisen, splitt-is, bananasplit i beger, Gulliver og Pommack!!

Kanskje like greit at de ikke finnes lenger... :p

David 06-02-06 19:07

Sv: Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006
 
Hehe, jeg viste denne til samboern min, hu blei helt satt ut og satt bare og snakka om Splitt'en etterpå :)

Kristian 06-02-06 19:19

Sv: Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006
 
trodde du ville vise at det var mer sukker i isen nå enn før. Vel, det var i det minste en diabetes is i 1980. Men bare prøv å friste oss du, det biter ivertfall ikke på meg.

Helene 06-02-06 19:51

Sv: Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006
 
åå.. opal fruits! savner isen fra 90 tallet jeg.. ung som jeg er. og clip clap! cola dots klarer jeg meg uten..

jeef-micro 06-02-06 20:28

Sv: Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006
 
Jeg fant igjen pæreisen min :love: men ikke den andre favoritten min som het cocco bahia... mener den fantes på midten av 80-tallet,(85-89) men fant den ikke.. og jeg som ikke trodde de hadde noe annet enn Diplom-is der hvor jeg kom fra... De hadde den bare et eller to år...
jaja

Iset 06-02-06 23:55

Sv: Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro
Jeg fant igjen pæreisen min :love: men ikke den andre favoritten min som het cocco bahia... mener den fantes på midten av 80-tallet,(85-89) men fant den ikke.. og jeg som ikke trodde de hadde noe annet enn Diplom-is der hvor jeg kom fra... De hadde den bare et eller to år...
jaja

Ååååh husker du BRUSEN som het det?? Kokos- og ananasbrus, nesten helt hvit på fargen og smakte himmelsk!! :sikle:
Jeg var vel rundt 5 år da jeg husker jeg drakk den (1985).

jeef-micro 07-02-06 00:21

Sv: Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset
Ååååh husker du BRUSEN som het det?? Kokos- og ananasbrus, nesten helt hvit på fargen og smakte himmelsk!! :sikle:
Jeg var vel rundt 5 år da jeg husker jeg drakk den (1985).

Jepp! tro om jeg husker!!! Isen hadde samme bilde på papiret, som etiketten på brusen :sikle:
jeg mener det var Diplom-is som hadde den og årstallet stemmer med det jeg tenkte på også, men jeg finner den ikke på isplakatene...
kanskje det ikke var Diplom-is???

Jeg savner den isen og den brusen... det gjør nesten vondt å snakke om det... :hylgrine:

Iset 07-02-06 00:28

Sv: Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006
 
Du er den første som husker den! INGEN andre jeg har snakket med, tilogmed eldre enn meg, husker den. Mon tro om alle har et snev av alzheimers??
Jeg savner den også, det var min og mammas yndlingsbrus.

jeef-micro 07-02-06 00:31

Sv: Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset
Du er den første som husker den! INGEN andre jeg har snakket med, tilogmed eldre enn meg, husker den. Mon tro om alle har et snev av alzheimers??
Jeg savner den også, det var min og mammas yndlingsbrus.

Den var på glassflaske, og jeg tror den var større enn de små, så det var sikkert en halv liter eller noe sånt... Jeg og veninna mi har snakket såååååå mye om den isen og den brusen, og hvor mye vi savner den...

men hadde jeg fått smakt den i dag så er det ikke sikkert at denhadde vært så god :o Jeg husker den bare som nyyyyyyyyyyydelig
:sukk:

Goggen 12-02-06 09:00

Sv: Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset
Ååååh husker du BRUSEN som het det?? Kokos- og ananasbrus, nesten helt hvit på fargen og smakte himmelsk!! :sikle:
Jeg var vel rundt 5 år da jeg husker jeg drakk den (1985).

Jeg husker godt denne brusen. Det var en kjempeflopp og levde ikke lenge. Og ikke var den god heller. Har ikke savna den gitt :)

jeef-micro 13-02-06 01:38

Sv: Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Goggen
Jeg husker godt denne brusen. Det var en kjempeflopp og levde ikke lenge. Og ikke var den god heller. Har ikke savna den gitt :)

:w00t:Kaller du den en kjempeflopp??:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
fy da goggen!!!

Feline 14-02-06 19:41

Sv: Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006
 
Ååååhhh, som jeg savner Monkey isen*slurp*
Gjett om jeg skal lage det når jeg er ferdig på kur. Kokkosis med sjokoladetrekk. *drømmer*


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no