![]() |
avokado
åssen tilbreder man avokado da??og hva bruker man til den?????
|
Sv: avokado
Jeg pleier å dele den i to, ta ut steinen, fylle den med masse fetaost-terninger og seterrømme og spise som den er. Eller fylle den med reker og majones, eller med kylling og majones/rømme eller annet snadder. Skagensalat er også godt oppi.
Eller du kan lage guacamole, det spises mye her i huset. Da moser jeg et par avokadoer i en bolle (med en gaffel eller bare et par sekunder med stavmikseren) med 1 presset hvitløksfedd, 1 stor ss rømme, kajennepepper, salt, litt vanlig pepper og ca 1/2 ts sitronsaft. Smaker meg bare til. Nam nam. |
Man kan også lage dessert av det. Avokadomousse. Men jeg har ikke oppskriften tilgjengelig akkurat nå. Kommer sterkere tilbake. :rolleyes:
|
mix den med litt tacosaus, og ha det på kjøttdeig m/ost og salat!
|
I dag skal jeg ha den på fisk:
Jamies bakte torsk m/avocado, reker, fløte og ost |
Oppskriften på avocadomousse som jeg lovet dere.
1 dl kremfløte 2 modne avocadoer 2 ss friskpresset sitronsaft Søtningsstoff etter smak ( 2 ss likør) Visp fløten. Halver fruktene og gjern steinen. Grav ut fruktkjøttet og press det gjennom en sil. Bland mosen umiddelbart med sitronsaft, søtningsmiddel og evt. likør Bland mosen i fløten. Serveres kald, gjerne med mørk sjokolade til. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:12. |