Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Blir så sint!! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7934)

kjøttklumpen 15-02-06 21:59

Blir så sint!!
 
Jeg skadet skulderen i januar på en overivrig romaraton. Kjente ingenting der og da, men etter 36-48 timer kom smertene, hardt!
Jeg dro til legevakten. Han trillet noen piller som hjalp brukbart og etter 3-4 uker var jeg tilbake på trening overlykkelig!
Nå var jeg og handlet og løftet noen bærepost inn i bagasjerommet da jeg kjente en "ra-ta-ta-ta" i skulderen. Kjenner litt smerter nå og er djevelsk nervøs for at den røk igjen. Spesielt med tanke på at den "ryker" lettere og lettere ettersom hvor mange ganger det har skjedd.

Treninga, som er hovedsaklig vektløfting betyr enormt MYE for meg.. Dette er no dritt!! Noen tips for å trene/lege den opp fort og bra?

Føler for å slå hull i veggen og drikke to flasker vin jeg kjøpte idag. :sint: Blir bare så fustrert, jeg som hadde kommet så bra igang siste to ukene med treninga.

Karin 16-02-06 14:28

Sv: Blir så sint!!
 
Kan jo betrakte det som trening å løfte vinglasset da...:D

Føler med deg. God bedring!

silje 16-02-06 15:55

Sv: Blir så sint!!
 
har du vært hos fysio? fått undersøkt den skikkelig? jeg ville ha trent mye og lett - og mye rotasjon, men vanskelig å si.
jeg har hatt en del problem med skulderen selv, og har tatt ultralyd av den.
det beste tipset jeg kan gi er å få den sjekka ordentlig av fagfolk og så trene trene trene...

silje

kjøttklumpen 16-02-06 17:48

Sv: Blir så sint!!
 
Må vel betale for hele sulamitten om jeg drar til fysio? Fattig student jeg, men jobber med hovedoppgaven nå så snart ferdig :)

Har brukt å ro HELT rolig 5-10 minutter før hver trening for å få blod til skaden, men tenker jo ikke på det når man løfter bæreposer inn i bilen :p

Kjenner ikke så mye nå, så jeg håper på at det gikk bra. Tok vel omkring 48 timer før jeg ble dårlig forgje gang så vet ingenting enda desverre.

Dere aner ikke hvilken nedtur det var for meg igår. Følte meg utrolig bitter og fustrert da jeg vet slike skader har en tendens til å komme lettere for hver gang.
Humøret er nå stigende!

Summer 16-02-06 20:35

Sv: Blir så sint!!
 
Å, så kjedelig. Håper det blir bra fort igjen.:klem:
Det lureste er vel å la det få hvile litt, og heller konsentrere deg om andre øvelser som ikke belaster skulderen så mye, og når du skal belaste igjen, så begyn lett.

luringen 16-02-06 21:08

Sv: Blir så sint!!
 
Ta det pent til du er sikekr på omfanget iallefall..

Fjonken 16-02-06 21:49

Sv: Blir så sint!!
 
Du, jeg vil anbefale deg å stikke innom www.iform.no og stille det spørsmålet i forumet der. Det er et bodybuilderforum med flust av kunnskapsrike og erfarne folk. Egen tråd for skader der. Du vil garantert får svar på det du spør om og det av folk som vet hva de snakker om. Har vært mye inne på dette forumet for å få nye kunnskaper om trening og kost o.l.

Begod 17-02-06 09:24

Sv: Blir så sint!!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kjøttklumpen
Dere aner ikke hvilken nedtur det var for meg igår. Følte meg utrolig bitter og fustrert da jeg vet slike skader har en tendens til å komme lettere for hver gang.
Humøret er nå stigende!

Jeg har en viss anelse om hvordan du har det etter å ha vært skadet i triceps i 4-5 år . Det er volsomt frustrerende. Det som er viktig for meg er å fokusere på det jeg kan gjøre og tenke mins mulig på det jeg ikke kan gjøre.

kjøttklumpen 17-02-06 10:16

Sv: Blir så sint!!
 
Skal stikke innom iform.no og forske litt!
Takk for support


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no