![]() |
Yoghurtmarinerte kyllingfileter
(4 porsj)
4 kyllingfileter smør salt och pepper Marinade: 1 dl matyoghurt/ rømme 1 ss ”7 krydder” ( fra Asia-butikk) 1 ts sambal oelek 1 finhakket/knust fedd hvitløk Bland ingrediensene til marinaden. Legg kyllingfiletene i en plastpose. Hell marinaden oppi , og knyt posen. La filetene ligge i kjøleskapet i minst 2 timer. Jeg lar de ofte ligge lenger dersom de er frosne – opp mot 1 ½ døgn. Ta så opp filetene og la dem renna av seg i et dørslag e.l. Smelt smør i en stekepanne, og stek kyllingfiletene i ca 6 min på hver side. Salte och peppre. Server med en god salat med litt hvitløksrømmedressing (hjemmelaget) og en hjemmelaget varm salsa picante (tomatsaus). Salsa Picante eller kebabsaus om du vil: (mild) Ingredienser: 1 løk 1 boks crusha tomater (event. Ferske,godt solmodne tomater) 1-2 ferske tomater evnt.litt tomatpuré 1 rød event. grønn chili 2-3 fedd hvitløk 1 ts ”7 krydder-mix” salt & pepper ___________ Sterk saus: tilsett Harrissa (purè, fås i Asia-butikk) Fremgangsmåte: Hakket løk stekes blank. Miks resten i en blender eller multihakker. Tilsett resten, og la det hele koke litt. Dersom sausen blir tykk, tilsettes litt vann. Hvitløks dressing: rømme , hvitløk, timian, salt pepper evnt litt vann dersom den er tykk. Ha i eventuelt friske urter. |
Sv: Yoghurtmarinerte kyllingfileter
I dag brukte jeg kalde kyllingfileter i kyllingsalat. Det er den beste kyllingsalaten jeg har smakt. Ikke tørre "sprettball"- fileter nei.
Da er det bestemt. Disse passer utmerket kalde som varme. meget saftige...mmmmmmmm |
Sv: Yoghurtmarinerte kyllingfileter
:sikle:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19. |