![]() |
Spørsmål til Torkil
Hei Torkil
Jeg forsøkte å stille deg et spørsmål under skaldemann-tråden... Sitat:
Jeg lurer rett og slett på farene for kroppen med ketose ? |
Sv: Spørsmål til Torkil
Sitat:
Jeg vet, jeg heter ikke Torkil :o, men må bare vise deg denne tråd som på en fabelaktig måte forteller ALT om ketose.:) http://forum.lavkarbo.no/showthread....=ketose+farlig |
Kan også tilføye at infoen Eva postet også finnes på Torkils egen side.
Lignende info finnes også på de fleste lavkarbo/ketogene dietter sine sider over hele verden. Sitat:
Tror kanskje det Clark skriver blir misforstått/mistolket eller feiloversatt, - at han egentlig mener at det ikke er meningen du skal være i ketose på HANS diett, ikke at det er farlig å være i ketose, - for det er det garantert ikke. Om han er lege (det vet jeg jo ikke) så bør han jo vite forkskjellen på ketose og farlige tilstander som ketoacidose. |
Hei
Ketose som skyldes at man spiser en kost basert på lite karbohydrat, mye fett og en god del protein er ikke farlig. Eskimoer levde slik i størstedelen av året. De kjente ikke hjerte og karsykdommer før Danskene kom med et vestlig kosthold. Nille kom meg i forkjøpet med svar. Vennlig Hilsen Torkil |
Sitat:
Det var igrunn jeg som kanskje trodde det kunne ha skadelig virkning pga det han sier som jeg har understreket. Info om denne legen: http://www.davidhigham.co.uk/html/Clients/Charles_Clark Takker for svar til Torkil, Nille og Eva :) |
Hei
" Dr Clark sier ikke om det er farlig eller ei... han sier at hvis du går i ketose har du redusert karbo-inntaket litt for mye. Hans diett er basert på at man skal leve lav-karbo som en livsstil resten av livet" Se det er jo en forskjell, et sunt kosthold versus en effektiv slankemetode for personer med betydelig overvekt og/eller insulinresistens. Vennlig Hilsen Torkil |
Sitat:
Sitat:
Det jeg burde ha svart er stort sett det samme, at det ikke er noen farer, men at det kun er i en vektnedgangsfase man skal være i ketose på Atkins og Ketolyse. PÅ vedlikeholdskost er man IKKE i ketose ! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |