![]() |
Vann i kroppen
Jeg merker nå at jeg har utrolig masse vann i kroppen. Jeg drikker masse uten å gå på do og jeg går enten opp i vekt eller ligger på det samme. Er det noen som vet hvordan jeg kan få kroppen til å slutte å lagre så mye vann? Det er litt ubehagelig også og jeg føler meg hele tiden så tung. Jeg vet at jeg mister fett og jeg er i ketose. Jeg skjønner bare ikke hva kroppen min tenker på. Hva skal den egentlig med bøttevis med vann da? Den kan jo ikke bruke det til så mye vettugt?
|
Sv: Vann i kroppen
Du skrev i en annen tråd at du nå har passe vannprosent. Tror nok dietten hjelper for at kroppen får en sunn fettproset og vannprosent.:)
|
Sitat:
Spiser du mat med mye salt i kan det også binde vann i kroppen. Om det varer lenger enn to-tre uker ville jeg gått til lege, for det kan være fysiologiske årsaker til vannansamling/ødem. Og da er det jo kjekt å sjekke det ut ! |
Joda. Det med vannprosenten er jo greit. Men jeg tenkte mer på akkurat nå. Føler at kroppen bare lagrer og lagrer. Prøver å holde meg unna salt og slikt.
|
JEg vil si som Nille, at har dette vart lenge, så kan det være greit med en legesjekk for å utelukke at det er noe som må behandles...
viss ikke har jeg gode erfaringer med aqua-min som jeg kjøper på helsekosten Det er noe løvetann og brennesle greier, og får i allefall fart på ødemene mine...jeg samler masse vann når jeg skal ha mensen, og da er de fine å bruke |
Hva er det for noe?
Det har ikke vart lenge. Det har vel vart i noen dager. |
Sitat:
|
Er det nå så mye vann? Vil bare si at kvinner bør ha et vanninnhold på 45-60% og menn 50-65% (hvis du måler det om kvelden).
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42. |