![]() |
silje&siljes snurrige situpsplan
her skal silje og jeg rapportere vår daglige mage/rygg-trening:D
silje ps: prøv å si navnet på denne tråden 20 ganger... fort.. ;) |
Sv: silje&siljes snurrige situpsplan
ja, vi er sit ups buddies. nå er jo jeg på jobb, men jeg skal ta mine når jeg kommer hjem.
skal vi skrive antall og set og sånn her? |
Sitat:
oder? :D gleder meg;) |
jess. det er ein deal det. også må me legge inn bilder når me har blitt fornøyde. :D
|
Sitat:
ja.. :) nei.. me tar etterbilde;) |
nei kanskje ikje det. hehe.. ;)
|
ohh.. jeg har lagt ut bilder nå. det var ikke bra. ohh..
fotografsilje synes sikkert ikke bildene var så bra heller, men jeg gadd ikke styre noe mer enn at jeg holdt kameraet selv, og brukte blits.. ai ai. det er virkelig ikke noe kult å se sånt, men det motiverer meg på et rart vis.. uh.. jaja.. snakkes |
kor du la de ut henne? dagboka di?
|
Sitat:
|
hehe. ok. men har du tatt dagens sit ups snuppa?
*henter frem pekefinger* hehe :klem: |
har ikkje det. sit og lese på dei øvelsane. skal me ta dei fire som står beskreve? (eg har ikkje ball)
må teste litt seinare kor mange repetisjonar, seriar osv:) silje |
ja. ska lese igjennom det når jeg kommer hjem.
har en ball, men den har nesten lufta gått ut av. ikke mye "piff" i den nei. men på treningssenteret mitt, der har de "gode spretne baller" :lol: |
nais.. men eg har ikkje ball som sagt, og vil helst gjere noko som eg kan gjere heime.. som eg ikkje trenge nåkka anna enn meg sjøl til.. og litt viljestyrke.. (eg har ei matte då..)
vettu ka.. eg fjerne dei bildene eg.. dei e for fæle.. kan helle legge dei ut i lag med snertne etter-bilder...;) silje |
men du, me kan jo kombinere det programmet med basic sit ups og
eks oppvarming : rull-opp x 15 hundretallet x1 liggende beinløft x15 planken 2 x max ( så lenge man orker) også 50 vanlige sit ups 50 på hver side ( 25 på annen hver side x2) eventuellt ryggtrening på matte eller.no også tøyer vi ut lett. |
god idé!
eg synes det er rart at det ikkje stod antall repetisjonar og slikt i bladet.. men men.. eg må teste ut øvelsane før eg kan uttale meg om mengden.. siljis |
nå har eg vært prøvekanin. hehe
dette gjorde jeg oppvarming : rull-opp x 15. kan gjerne øke sett mengden etterhvert hundretallet x1 , denne er nok med masse gangsperr fra før liggende beinløft x15. -"- planken 2 x max ( så lenge man orker) 1 gang på 20 s 2gang på 33 s også 50 vanlige sit ups 50 på hver side ( 25 på annen hver side x2) benprogram windsor pilates. (kun de øvelsene som lar seg gjøre på et trangt soveroms gulv) og fysio program for å stramme insiden av låra :ja: nå er jeg god å varm, men ikke svett. har holdt på en time ca. nå skal jeg spise litt ost. og koke meg kokoskakao. fett+protein etter trening må være bra . :D |
no har eg og prøvd litt. den første gjekk greit. rull opp. 2x10 på den.
den va utrulig kjedelig berre.. å gjera den seint. den andre der ein løfte beina e tung. alt for tung for meg egentlig, og eg e ikkje sterk/mjuk nok til å ha sjans på ha ha strake bein. eg klare så vidt å ta i terna mine når eg sitte med strake bein. har kutta all tøying etter eg fekk beskjed om det hos kiropraktoren min, men eg må nok tøye litt no. tok 4x6, og det var ganske tungt.. spesielt å holde litt over golvet, og så opp igjen. den hundregreia skjønte eg ikkje heilt, eg gjorde som det viste på bildet, og veiva med armane. va tungt! tok den to gange så lenge eg klarte. men syntes det var litt rart med fem utpust, fem innpust.. hmm.. den siste tok eg ein gang så lenge eg klarte. den e utrulig tung for meg.. har vel nåkke med at eg e tung. men det tar veldig på armane mine.. eg har tatt den øvelsen ein del før... jaja.. kan berre bli bedre dette.... |
idag ble det dette. på hardt laminat gulv = vondt i ryggen
rull-opp x 15. hundretallet x1 liggende beinløft x15. planken 2 x max ( orket bare 1 gang) |
Dere er i gang ser jeg..
Flinke jenter.. Jeg kan jo ikke være dårligere da.. Så jeg har steppa intensivt i 30 min. 1565 step.. Og det var til morran og jeg er fremdeles rød i trynet og varm i pelsen.. |
ja nå er d flat mage på kypros i sommer.
men jeg håper silje også har gjort treningen sin idag. har ikke hørt noe fra treningspartneren min oppi nord. |
16 april
hallaien.. i dag har jeg traska gjennom ei mark og opp til ei hytte.. ca 2,5 time - og god og svett. nå har jeg vært på kino, men tatt litt mageøvelser etter jeg kom hjem. jeg er ganske stiv etter i går, så bør kanskje ikke trene så alt for mye sånn at jeg ikke bar blir dårligere.. menneh..
rulle 15, beinhev 6, hundretallet 2xså mange jeg orket. kjenner det godt, ja... jeg burde også ha trent armene.. får ta det en dag jeg ikke er så sliten/trøtt... nå sitter jeg her og spiser et par skeier cottage cheese med litt fløte og mye kanel.. bare så magen har noe å sove på. får ikke sove om jeg er litt sulten. silje:) |
17 april
jeg er fremdeles så stiv i magen at jeg har bestemt meg for å ikke trene "rulle" og "beinhev" i dag, men skal ta hundretallet, planken og armhevinger.. (sukk.. kjedelige greier!!)
tar det seinere, akkurat spist. skriveskriveskriveskriveskrive. |
min plan for idag er:
frokost dra å trene på treninssenteret ( sambo +venner skal se fotball i alt for mange timer idag) da skal jeg trene min 30 min kondisjon. styrke overkropp og underkropp. også masse på magen, ganhsperren har begynt å gå vekk, må jo vedlikeholde den. :lol: også som premie, er det sol. :ja: skal somle, sånn at jeg slipper å se fotball. |
Heisann! Ikke for å forstyrre men;
har dere lagt inn nok "hviledager"? For dere kan vel ikke trene hver dag? Kroppen er jo avhengig av hvile for å kunne bygge oppunder det som er trent? Fettern min har trent regelmessig nå i nesten 2 år og har lagt inn minimum 2 dager hvile i uka (restutisjon, eller hva nå det heter) Min far sier også at dette er uhyre viktig med hvile for at musklene skal kunne utvikle seg. Lykke til videre!:cool: |
jada. jeg trener hard styrke ca annenhverdag. og hviledagene er litt mage/rygg trening lagt opp. fordi spes mage musklene kan med fordel trenes hverdag. det har jeg hvertfall lest. og ryggen må jeg trene masse eller henger den seg opp og jeg får lumbago.
bare så det er sagt, det er ikke hardt eller mye på hviledagene. kun vedlikehold kan man vel kalle det =)=) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21. |