![]() |
Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren
Har laget egen tråd til spørsmålene dine, - du fikk ikke noen svar fordi de var postet poå feil sted. Mistet dessverre originalposten din i farten !
Sitat:
|
Sv: Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren
Og så skal jeg prøve å svare:
Sitat:
Sitat:
Ja, om du vil diskutere så er det bare å sette igang. Sitat:
Det er litt vanskelig å si hva som er DIN idealvekt. Men når du er 1,50 høy, men et sted mellom 45 og 56 kg burde være normalt. Vet ikke jvs du veier nå så det er litt vanskelig å si hvor mye du bør spise. Men når du går på Ketolysekuren skal du ikke telle kalorier eller mengde, du skal telle karbohydrater. Og da gir mengden mat seg selv. Det er begrenset hva og hvor mye du kan spise og ligge på 15 karber. Derfor er det viktig å veie og måle i begynnelsen, slik at du lærer deg hvor mye av hva det er i maten og hvordan du kan sette sammen måltider - og ligge på 15-20 karber pr dag. Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei
Ser at du etterlyser andre som også går på ketolysekuren. Jeg har gått snart i 4 mnd...og har gått ned nesten 15 kg. Har av og til vært sulten...men har da oppdaget at det har gått veldig lang tid siden siste måltid :-) Alt har en årsak, slik er det bare. Er bare i begynnelsen at man må veie maten, til slutt vet man det bare og da er det mye mindre stress. Nå vet ikke jeg helt hvor lenge du har gått på ketolysekuren, men jeg er sikker på at når resultatene kommer så kommer motivasjonen din til å komme også! Lykke til |
Hei hei.
Jeg har gått på ketolysekuren 7 uker, begynner på uke 8 imorgen og gått ned 12kg. Det går overraskende bra heldigvis, har prøvd noen kurer før så det er godt noe fungerer.:) . Jeg kan drikke både te og brus, men drakk ganske mye før, helt til nille gjorde meg oppmerksom på at det nok ikke var så lurt. Før drakk jeg inntil 1,5l pr dag, nå drikker jeg ca 0,5l og kanskje en kopp eller to med te. Ble litt svimmel og fikk synsforstyrrelser her noen dager og tror det kan komme av for lite mat. Var litt sløv og spiste veeeldig lite, kanskje etpar egg og en tomat hele dagen men + drikke da. Har bestemt meg for å øke til 20karb nå, økningen er i form av mer grønnsaker. Tok en frossen 500g pose idag og delte på 5 porsj, kokte den ene porsjonen+ca 100g med brokkoli. Etterpå fant jeg ut at det kanskje ble i meste laget når jeg også spiste 1 løvsteik og 2 stk stekt laks+2 kokte egg og 1 tomat idag morges. Noen som er flinke å regne hvor mye karb det blir?? På lørdag prøvde jeg meg på taco, kun kjøttdeig, ost, salat og rømme, men vi hadde jo tacokrydder i kjøttdeigen da, er det dumt å spise?? |
Eh, ikke 12kg, men 10 kg.....Det var vel ønsketenkning hihi.
|
Enig med grethe, motivasjonen kommer med tap av kilo.
|
Sitat:
|
[quote=snupperella]Hei hei.
Jeg kan drikke både te og brus, men drakk ganske mye før, helt til nille gjorde meg oppmerksom på at det nok ikke var så lurt. Før drakk jeg inntil 1,5l pr dag, nå drikker jeg ca 0,5l og kanskje en kopp eller to med te. Jeg trur ikke jeg kan drikke brus eller te for jeg blir sulten hver gang jeg drikker te:( Ble litt svimmel og fikk synsforstyrrelser her noen dager og tror det kan komme av for lite mat. Var litt sløv og spiste veeeldig lite, kanskje etpar egg og en tomat hele dagen men + drikke da. Oj... det var ekstremt lite mat! Har bestemt meg for å øke til 20karb nå, økningen er i form av mer grønnsaker. Tok en frossen 500g pose idag og delte på 5 porsj, kokte den ene porsjonen+ca 100g med brokkoli. Etterpå fant jeg ut at det kanskje ble i meste laget når jeg også spiste 1 løvsteik og 2 stk stekt laks+2 kokte egg og 1 tomat idag morges. Noen som er flinke å regne hvor mye karb det blir?? er ikke dreven nokk til å hjelpe deg der må i såfal vite hvor mye en tomat veier, så jeg får dytte den videre! Men jeg trur det er sunnere en bare et par egg og en tomat hele dagen!hehe.. |
Om du titter i dagboka mi får du en ide om hva jeg spiser i løpet av en dag :) Jeg har begynte på lavkarbo i slutten av februar, begynte med ketolyse i mars og har per i dag gått ned 7 kilo :) Jeg registrerer hva jeg spiser inni fitday.com for å holde kontroll og for meg er det lite stress å gjøre :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat: