![]() |
Dere som har pcos
......................
|
Sv: Dere som har pcos
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Nummer 1 har jeg ikke satt meg inn i siden jeg ikke vil ha barn..
2) Nei, alle går ikke på metformin. Mange får bare beskjed av legen om at de har PCOS og blir bedt om å ta kontakt når de vil bli gravid. Jeg går ikke på metformin, for jeg ville ikke ta tabletter. Legen sa det var greit at jeg kunne gå uten ca et halvt år til, så skulle han vurdere om jeg har gått ned såpass mye i vekt at jeg kan være uten. 3) En artikkel om trening: http://www.drlindbergs.no/page/index...589&parentid=8 |
noen blir gravide med pcos, andre strever masse.
Jeg fikk velge selv om jeg ville starte med metformin eller ikke. de med insulinressistens har vell bedre effekt av det enn de som ikke har insulinressistens. Vet ikke om det har noe med sterk pcos eller ikke aa gjoere... Jeg gaar uansett ikke ned i vekt saa... |
hei:0)
er nok stor forskjell på folk sånn også,noen blir gravide greit mens andre ikke,,, jeg brukte aldri noen tabletter,men blei gravid etter å ha fjerna 32 cyster. fikk bare vanlig oppfølging under svangerskapet... kos til deg |
Sitat:
|
Nicella: hun mener jo at siden hun har hatt sex uten prevensjon i mange år og ikke blitt gravid så har hun nok nedsatt fruktbarhet pga PCOS. ;)
|
Jepp, Iset, var det jeg mente. At hadde jeg kunne blitt gravid uten videre, så hadde jeg nok blitt det.
Jeg leste et sted at under 100% optimale forhold er det 20% sjangse for å bli gravid for folk med god fruktbarhet. Og så gode forhold inntraff veldig sjelden i førlge artikkelen. (100% vi si at både hun og han var på sitt mest fertile, og i best mulig fysisk form slik at spermen og egget var "sterke".) Det var litt deprimerende lesning må jeg innrømme, samtidig som det var litt facinerende å tenke på hvor stor tilfeldighet en graviditet da egentlig er..... :eek: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27. |