![]() |
Iskrem-oppskrifter?
Jeg trenger ideer til hva slags iskrem som kan være ålreit å lage, uten tilsatt sukker. Splenda er det søtningsmiddelet jeg har tilgang på. Tar gjerne imot tips til hva slags frukt som passer bra å lage is av også. Går det bra med pærer/epler?
|
Sv: Iskrem-oppskrifter?
Bruk Splenda du, - og trenger du oppskrifter er det bare å lese lenger ned på listen i forumet du har postet, der finner du:
Iskrem med sjokobiter Deilig jordbær-iskrem! nydelig halvfrossen blåbær-krem (utrolig godt) Cookies 'n Cream Iskrem Hjemmelaget iskrem nyyydelig is Smoothies-iskrem!!! |
Jeg kunne tenkt meg å hatt en slik ismaskin de har på McDOnald's. Tenk å lage hjemmelaget vanilje softis på den da!
Men den ismaskinen er vel i dyreste laget ja. |
Ser at det er en oppskrift med bringebær i. Hvordan gjør man med bringebærene? Knuser man dem med mikser først, har dem oppi blandingen hele, eller hva?
|
Jeg kjører bringebærene med stavmikser og rører det inn i isen "siste røring", altså rett før isen er kald nok til å spises.
Dere som har ismaskin: Får det ikke til å funke jeg? Lar ismaskinen gå, heller i røren, men det går et halv minutt og så stivner "røre-bladet" fast i kanten. Har dere noen tips? Ikke for det - det går rimelig greit å lage den for hånd:) |
Om det er Fedon kaka med mandelbunn du mener, så har jeg hatt dem i hurtigmixer først - så blanda i det andre. Kan godt hende at andre har gjort det annerledes :D
|
Nille: Det er iskrem-oppskriften jeg mener.
|
Sitat:
|
Har man kun en stavmikser, går det da an å knuse halvtinte bær med den, tror dere?
|
Det går helt fint!
|
Vel, ISKREM er kanskje noe av det beste som finnes på denne jord, og siden jeg har sykla en LANG fin tur i Østmarka i dag, fortjente jeg noe digg. Tenkte nyte den til "Evas Øye" på Nrk senere i dag.
Lager selvsagt iskremen selv... Smakstilsetning kjør 300gram peanøtter, 150gram macadamianøtter og 50gram hasselnøtter, litt salt, litt chili (ja, chilipulver ja) og ca 1dl olje (jeg brukte raps) i hurtigmikser til de er skikkelig mushy:) Deretter brekker du opp i en plate (100gram) Lindt 85% sjokolade og kjører mikseren litt til, men ikke så lenge at all sjokoladen knuses og blandes. Dette nøtte- og sjokoladesmøret blander du inn i passe mengde RETT før iskremen er klar:) Du vil ikke TRO hvor god denne isen er;-) Redigert: altså - bruker ikke alt nøtte-sjokolade-smøret i isen da...:) Det blir litt mye. |
Sitat:
Hvis jeg gidder å prøve å lage is en gang, så blir det nok denne først. (Har aldri gjort det før:o ) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19. |