![]() |
Min første handleliste, hjelp mottas med takk;-)
Da skal jeg igang med innkjøpene, og vi har trålet boka til Torkil. Har satt opp sikre ting som kjøtt og egg, men ønsker gjerne noen gode tips:D
Mvh |
Sv: Min første handleliste, hjelp mottas med takk;-)
Blomkål, brokkoli, agurk, salat, purre, avacado, rømme, ost, olje, wok-grønnsaker, olivenolje, pekannøtter (godis).....
|
paprika, fet fisk, fetaost, brie...
|
Kremfløte, tunfisk, Splenda, kremost, meierismør.
|
Seterrømme, rapsolje, paprika, tomater, sukkererter,kjøttpåleggspakker til mellommåltider, reker.. Krydder og sitron/lime og kokosmelk med lite karber..
|
Soyaprotein
|
Tusen takk! Så hjelpsomme dere er:D
|
Grønn salat og løk.. gjerne hvitløk også!
|
.... og vårløk, gressløk, selleri, egg, røkelaks, krydderurter i potter (Eva Solo sine "selv vanne potter" til urter er suverene, holder dem levende lenger). Også avocado olje om du får tak i. Kylling er et must...
|
Sitat:
|
Jeg lurer også på hvor man får disse pottene som holder liv i urtene lenge. Jeg tar knekken på de fleste i løpet av ei uke :eek:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
De finnes i terracotta, hvitt og svart farge..... http://www.popgadget.net/images/spro...93_1395471.jpg |
Takk for svar :) Bor nok altfor langt fra Madlatorget , men Jernia har vi her oppe i innlandet så dette ordner seg!
|
Hindu Tacokrydder og FirstPrice Tacosaus.
Nevnte noen grønne oliven? NAM! |
I følge Atkins bør man være restriktiv med inntaket av oliven. Bare så det er sagt.
|
Sitat:
http://www.matoppskrift.no/sider/karbo.asp?ID=O |
Sitat:
Holder meg innenfor hva som er tillatt. Uansett er jeg ikke fanatisk på å holde meg på induksjonsnivå. Eno: her er hva jeg finner om oliven under Atkins induksjon. La først nå merke til at du er på Ketolysediett men siden du spør... :) Fra: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419 Tillatte matvarer på Atkins Induksjon! Matvarer med spesielle hensyn For å ha litt ekstra variasjon, kan du spise 10 til 20 olivener per dag, en halv liten avokado, 30ml seterrømme (2ss) eller 90ml usøtet kremfløte (6ss), så vel som 2 til 3 spiseskjeer med sitron eller lime juice. Men vær oppmerksom på at disse matvarene noen ganger kan redusere vekttap hos noen personer, og kanskje må unngåes de første 2 ukene. Hvis det virker som at vekten går sakte ned, så modererer du ditt inntak av disse matvarene. |
Sitat:
|
Masse forskjellig krydder, cocosa-olje, fiberhusk og/eller Johannesbrødkjernemel (JBK), splenda/sukrin :)
Mine standard matvarer er : Chili, hvitløk, løk, egg, avokado, bringebær, rømme, fløte, kremost, kokosmelk og kjøtt/fisk, bacon evt. majones :) Ellers så går det an å lage utrolig mye godt av bacon-crisp - jeg panener kyllingfilet med en majones-marinade og vender den i knust baconcrisp for så å grille den på rist i stekovnen - NAM! :D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13. |