Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-11, 21:40   #29
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Easy Life start 25.januar

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Er ikke enig med deg der gitt. Om du lever på underskudd av kcal bare på potetgull eller om du lever på underskudd av kcal ved å spise lavkarbo skal slik all forskning tyder på ikke ha noen ting å si i forhold til vekttap. Du vil gå ned like mye og like fort ved feks 1000 kcal samme hva du spiser.

Og nei, det er selvfølgelig IKKE anbefalt å kun spise potetgull, du vil såklart utvikle underskudd av vitaminer og mineraler og andre ting kroppen trenger.

Så jeg er litt usikker på hva du mente over her, men en kcal er en kcal uansett hvor den kommer fra og hva den er i forhold til vekttap!!!

Tja, jeg er jo enig med deg. Teoretisk sett skal man jo kunne gå ned i vekt uansett når energiunderskuddet er stort nok. Og en kalori er faktisk en kalori. Jada, helt enig.

Men. Om du har 100 kalorier på ett fat, og disse hundre kaloriene er sammensatt av "balansert" karber, fett og proteiner som staten anbefaler så legger du på deg mer teoretisk sett, enn om disse 100 kaloriene besto av hovedsakelig fett og proteiner. Get my drift? Så en kalori ER jo en kalori, men sammensetninga av kaloriene spiller en litt større rolle.

Så ja, det har bittelitt betydning hvor du henter kaloriene dine fra i forhold til vekttap . Og det er derfor at enkelte kan spise en del mer kalorier på høyfettdietter enn hva anbefalt er. Energiunderskuddet må uansett til for å gå ned i vekt, men det trenger jo ikke å bety at man MÅ ligge lavt på kaloriene ettersom fett og karber reagerer ulikt i kroppen.

Vil også bare legge til at Frøken Kirsebær nesten er litt betatt av plastbox og hans kunnskaper, selv om han korrekterer også meg :P. Men det er bare hyggelig.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat