Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-11, 16:53   #48
Thea1980
Medlem

Thea1980 sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Thea1980 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse på lavbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du risikerer å bli slapp og tiltaksløs og få kramper i leggene om du er i ketose uten å ta litt tilskudd!
Særlig magnesium er viktig for å unngå "maur" og kramper i leggene.
Å være i ketose er vanndrivende og med alt vannet følger en del stoffer vi helst ikke skal miste.

Dette sier Dr. Torkil selv.

Hvorfor skal man ta tabletter i forbindelse med kuren?Tablettene inneholder mineraler og vitaminer som har effekt på fettforbrenningen og stoffskiftet. Det er tatt høyde for hvilke vitaminer og mineraler som forekommer i kuren og hvilke det er vanskelig å dekke behovet for.

Men har ikke helt fått oversikt over hvorfor man skal ta det når man er i ketose kontra ikke ketose. Mange "gode råd" på nettet, men sjeldent godt begrunnet. Får vi i oss mindre magnesium/zink/andre mineraler når vi ikke spiser karbohydrater? Eller trenger vi mer? Eller er det bare for å "katalysere" prosessene? Ser at det hevdes at proteinrik mat kan virke forsurende for kroppen og at dette kan tømme kroppen for disse mineralene, men samtidig sies det at nettopp denne proteinrike maten er viktige kilder til nettopp de samme mineralene.

Merker jeg blir litt skeptisk til alt som skal selges som en kur... Det stemmer sikkert at det er lurt å ta tilskudd altså, men jeg vil vite hvorfor! ;-)

Thea1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat