Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-11, 21:10   #9
lifejack
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Tusen takk for svar

Kan velge mellom både klinisk ernæring, ernæringsbiologi og samfunnsernæring med den bakgrunnen jeg har
Har i utgangspunktet ikke planer om å bli klinisk ernæringsfysiolog, så ernæringsbiologi er det jeg eventuelt vurderer. Kunne tenke meg å drive med forskning. Synes bl.a det er veldig spennende med hvordan hva vi spiser påvirker genekspresjon (har hatt et forsøk med dette hvor vi så på hvordan DHA påvirket ulike metabolske spor i tumorceller).
Har nok mulighet til å jobbe innenfor dette feltet med masteren min i Bioteknologi, men kunne tenke meg enda mer kunnskap innenfor ernæring som jeg kan dokumentere.

Vet du om hva en masteroppgave ved UiO kan være? Mye labarbeid?

Hva var det du tok på Atlantis?
Jobber du med noe innenfor ernæring nå?

Masteroppgavene v/UiO kan være det meste, tror jeg. Og man kan fint velge en "biologisk" oppgave selv om man tar klinisk f.eks., men har ikke satt meg helt inn i akkurat hva masteren går ut på, siden det er en stund til jeg kommer dit Men jeg får i hvert fall inntrykk av at det er mye fokus på labarbeid! Og mange som blir kliniske driver med forskning, altså! Det er planen min foreløpig også, selv om det som sagt er et stykke igjen dit.
Men da jeg var i praksis, nevnte de at de som har master i ernæring og søker stilling som doktorgradsstipendiat stiller sterkere enn leger siden legene ikke har den samme forskningsbaserte utdannelsen med bachelor og master (med mindre de har gått forskerlinjen, da).
Jeg går fortsatt på Atlantis forsåvidt, men nå som jeg mer eller mindre har bestemt meg for å fortsette på ernæring v/UiO, kommer jeg ikke til å fullføre bacheloren v/Atlantis. Ser liksom ikke helt poenget med å ha to bachelore i ernæring, i hvert fall ikke når den til Atlantis koster såpass mye.
Det hørtes forøvrig veldig spennende ut det forsøket dere hadde med DHA. Jeg tror noe videre på det fint kunne vært en masteroppgave for å si det sånn
Oi, dette ble langt og mye blabla... menmen

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat