Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-11, 23:00   #46
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Easy Life start 25.januar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Føler for å slenge inn en kommentar om det INNTRYKKET jeg har av easylife. Easylife kjører de på mitt treningssenter, og siden jeg tilbringer noen timer der i uka, har jeg også prata en del med kursinnstruktøren om easylife.

1. På Flex får ingen deltakere lov å gå på pulverkur i mer enn 3 uker. Easylife sier tre shaker om dagen, innstruktøren sier; del posen i to og vips så har du 6 måltider om dagen. Det er mye greiere å venne seg til det først som sist ettersom de skal lære seg ett fedon-kosthold. Pulverkuren skal brukes til å kickstarte kroppen og gi motivasjon til deltakerene, ettsom mange av de har ekstrem overvekt.

2. At de ikke vil anbefale deltakerne ett kosthold ala ketolyse er fordi de støtter filosofien om ett kosthold det går an å leve med i lengden, og for mange er ikke ketolyse, og kjøtt, fisk og grønnsaker ett alternativ for resten av livet. Setter de deltakerne på ketosedietter så vil de, når de - for ja, mange vil gjøre det - begynner å spise mer karbohydrater ese opp i vekt fordi de samler vann.

3. Av en gruppe på 12-15 deltakere hver gang, så skal man være heldig at 3 av disse gjennomfører hele easylifekurset på ett år og samtidig holder vekten. Men greier man å hjelpe bare 1, så skal man være kjempeglad. Man kan heller ikke tvinge folk til å gjennomføre, ei heller når de kommer med en eller annen tåpelig legeerklæring, fordi folk velger selv, men man prøver å følge de opp best mulig og motivere de til videre trening og vektnedgang.

4. Før deltakerne starter på easylife så blir det gjort grundige helseundersøkelser av de, og problemer blir tatt hensyn til når det lages treningsopplegg.

5. Easylife er ett totalopplegg med kostholdsrutiner, motivasjonsopplegg, trim og bevegelse, kosthold og energibalanse.

Noen trenger faktisk ett sånt opplegg, og den forpliktelsen det medfører å måtte veie seg hver uke. Man skal ikke kimse av det. Jeg trenger det f.eks IKKE, og jeg foretrekker at folk peller seg langt unna mitt slankeprogram og regime fram til JEG SELV spør eller ber om hjelp/støtte/informasjon. Man trenger ikke rakke ned på folks valg uansett.

Dette var en god oppsummering, og fornuftig betraktning som jeg støtter!
Og må bare få kommentere det om at dette forumet ikke er for andre enn lavkarbomennesker.... Det er et eget "underforum" som heter andre dietter her, og vi kan vel være generøse nok til å la de få være med på moroa, Carisma og Modezty...?

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat