Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-11, 10:10   #9
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Kan jeg være i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Jorgen_BM, her.

Heisann. Har drevet med slanking siden første nyttårsdag, eller har jo drevet med det i over et år nå, men ja, til poenget: Min mor snakket på at jeg hadde veldig dårlig ånde, og trodde jeg var i ketose, men jeg var i tvil siden jeg har ikke fulgt noe lavkarbo diett, og spist rundt 6 ryvita om dagen, som inneholder 6,6 karbo per knekkebrød. Idag kjøpte jeg en pakke ketostix og fikk utslag, fikk mørkelilla farge, mellomting mellom den mørkeste og nest mørkeste.
Jeg leste at fargestoffer kan påvirke utslaget, går på concerta(ADHD) medisin, og vet at det er noen fargestoffer der, men ingen av de som var nevnt på pakningsvedlegget, tar også vitamineral en gang om dagen.

Jeg har lagt ved en journal hvor der står alt jeg har spist siden 01.01.11

Er ikke du en mann da? Gi ryvita`n til noen Grete Roede-hekta damer, og kast deg over egg og bacon. Bacon er kanskje ikke det sunneste i lengden, men det er glimrende for å gi et innblikk i hva et fettrikt måltid KAN være.
Det er veldig viktig at du får i deg mye sunt fett. Sunt fett er altså nok omega 3, og mye animalskt fett.Omega 6 og 9 får du nok av uansett, så det er ikke så viktig å tenke på.
Om du ikke tenner fettbålet, så vil ikke det her funke. Lavkarbo består fremst av mye fett kombinert med lite karbohydrater. Glem ketose. Ketose sticks måler kun ketoninnholdet i urinen, den sier ingenting om hvor mye ketoner kroppen din bruker. Etter å ha gått på lavkarbo lenge, forsvant den dype fargen på mine sticks. Selv om jeg var i ketose. Jeg gikk på 20 gram karbo om dagen, og løp mange kilometer hver dag - og det ganske raskt også.
Etter hvert som jeg gikk på lavkarbo, lærte kroppen seg mer og mer å bruke fett OG ketoner som drivstoff, dermed havnet mindre og mindre ketoner i urinen, men det betød ikke at jeg ikke var i ketose.
Men om det er vekttap du tenker på, så vit at ketose IKKE er det samme som å gå ned i vekt. Jeg la på meg 3 kg muskler uten å tape fettmasse selv om jeg var i ketose. Det der regulerer kroppen din selv - den vet bedre enn deg når du skal ned i vekt eller ikke.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat