Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-11, 12:10   #51
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: En ting jeg lurer på ift rødt kjøtt/lite fiber.

Opprinnelig lagt inn av Tøsa!, her.

Så du påstår at alle som spiser mat etter norske anbefalinger er usunne på innsiden?
Hadde det vært tilfelle så hadde det vært mye mer dokumentasjon på at lavkarbo er det riktige.
Jeg er for lavkarbo altså, men synes enkelte er så bastante.
"Det JEG gjør er rett...."

Jeg påstår at alle som spiser etter Statens anbefalinger kunne vært sunnere. De få som faktisk følger Statens anbefalinger er dog antageligvis sunnere enn de mange som spiser sjokolade og denslags hver dag.

Hva dokumentasjon angår.. Les boken "Good Calories, Bad Calories" av Gary Taubes eller "New Diet Revolution" av Dr. Atkins og co. Der vil du finne refferanser til mange hundre studier. At du ikke har oversikt over dokumentasjonen som finnes er ikke likestilt med at dokumentasjonen ikke finnes.

Det har seg faktisk sånn at det bare kreves et forsøk som motbeviser en hypotese for å velte hele hypotesen, og det finnes tusenvis av gyldige forsøk som motstrider "fetthypotesen". Ergo er det uvitenskapelig å anbefale de Norske kostrådene.

Når det kommer til å være bastant.. jeg unnskylder meg ikke for noen. Sannheten er kanskje ubehagelig, men den er like fullt sann. Vitenskaplige fakta er vitenskaplige fakta! Det er ikke sånn at jeg mener at insulin er proinflammatorisk og stimulerer fettlagring. Det er faktisk en etablert medisinsk sannhet, uavhengig av hva noen måtte mene.

Edit: hahaha, "vitenskapelig fanta" indeed. xD

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat